بلیط قطار تهران کربلا ۱۴۰۲ را از کجا بخریم + قیمت خرید اینترنتی

پیش‌فروش بلیت قطار تهران-کربلا از روز گذشته آغاز شده است و زائران می‌توانند با مراجعه به سایت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نسبت به خرید اینترنتی بلیت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس اعلام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، قطار ترکیبی تهران-کربلا، از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره، سپس مسیر ۳۰ کیلومتری شلمچه تا بصره، با اتوبوس و پس از آن با قطار عراقی، از بصره تا کربلا، برای ایام اربعین ۱۴۰۲ راه‌اندازی و پیش‌فروش اینترنتی بلیت آن از روز گذشته _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ آغاز شد.

مدت زمان سیر این قطار ۱۸ ساعت در خاک ایران خواهد بود. دو ساعت برای تشریفات گذرنامه زمان لازم است، سپس ۳۰ کیلومتر را زوار با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند و پس از آن، هشت ساعت، زمان سیر از بصره تا کربلا خواهد بود.

آن‌طور که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، با توجه به تنوع واگن‌ها در مسیر بصره تا کربلا، قطار تهران-کربلا با سه قیمت عرضه می‌شود، قیمت بلیت این قطار برای هر نفر با احتساب واگن اتوبوسی در خاک عراق، ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود، برای واگن‌های اتوبوسی وی‌آی‌پی در خاک عراق، قیمت کل مسیر، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و با قطار چهار تخته در خاک عراق، قیمت کل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین اعلام شد که زمان حرکت قطار تهران-کربلا از مبدا تهران، تاریخ‌های سی‌ویکم مرداد، چهارم، بیست‌وپنجم و بیست‌وهشتم شهریورماه، یکم و چهارم مهرماه در نظر گرفته شده است و زمان برگشت قطار تهران-کربلا از کربلا نیز تاریخ‌های هفتم و یازدهم شهریور، یکم، چهارم، هشتم و یازدهم مهرماه است.

ظرفیت این قطار ۳۵۰ نفر است و برای شروع، هفته‌ای یک قطار و بعد از اربعین، هفته‌ای دو قطار در این مسیر، سیر خواهد کرد.

نحوه خرید بلیت قطار تهران-کربلا

با مراجعه به سایت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.rai.ir، قسمت خرید بلیت و انتخاب کربلا به عنوان مقصد، جزئیات قطارهای کربلا قابل مشاهده است. پس از انتخاب این گزینه، شما به صفحه فروش اینترنتی بلیت قطار به نشانی safirrail.ir هدایت می‌شوید.

تا لحظه تنظیم این خبر تقریباً همه صندلی‌های بلیت این قطار در روز سی‌ویکم مردادماه به فروش رفته است. قیمت بلیت‌ها نیز ۹۶۰ هزار تومان شروع و تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان موجود است.

بلیط قطار تهران کربلا ۱۴۰۲ را از کجا بخریم + قیمت خرید اینترنتی

در تاریخ چهارم شهریورماه نیز دو سرویس به کربلا وجود دارد که در لحظه تنظیم این خبر همه بلیت‌های آن فروخته شده است.

بلیط قطار تهران کربلا ۱۴۰۲ را از کجا بخریم + قیمت خرید اینترنتی

بلیت‌های بیست‌وپنجم شهریورماه نیز قابل خریداری بوده و ظرفیت محدودی از آن باقی مانده است.

بلیط قطار تهران کربلا ۱۴۰۲ را از کجا بخریم + قیمت خرید اینترنتی

با نزدیک‌تر شدن به ایام اربعین تعداد قطارها افزایش پیدا کرده است و امکان خرید بلیت رفت و برگشت نیز وجود دارد.

بلیط قطار تهران کربلا ۱۴۰۲ را از کجا بخریم + قیمت خرید اینترنتی

توصیه می‌شود زائران با برنامه‌ریزی مناسب در نزدیک‌ترین زمان ممکن نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند تا سفری مطمئن داشته باشند.

کد خبر 681501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.