زائران اربعین حسینی بیشتر از یک زیارت در کربلا نمانند

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان گفت: هم‌وطنان و زائران در این ایام منتهی به اربعین حسینی هنگامی که به کربلای معلی می‌رسند یک زیارت کوتاه داشته باشند و سریع بازگردند.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون نکاتی که زوار اباعبدالله الحسین (ع) لازم است در زمان سفر اربعین به کربلا رعایت کنند، اظهار کرد: توصیه‌هایی داریم به زائران اربعین که بهداشت و نکات سلامتی را رعایت کنند و نهایت ادب و اخلاق را نیز در قبال افراد در کشور میزبان به‌ویژه موکب‌های عراقی به کار گیرند.

وی افزود: توصیه کلیدی این است که هم‌وطنان و زائران در این ایام منتهی به اربعین حسینی هنگامی که به کربلای معلی می‌رسند یک زیارت کوتاه داشته باشند و سریع بازگردند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان ادامه داد: حتی بسیاری از عراقی‌ها خودشان وارد کربلا و بین‌الحرمین نمی‌شوند و از دور سلامی به اباعبدالله الحسین (ع) و آقا ابوالفضل العباس (ع) می‌دهند و به سرعت برمی‌گردند، چرا که ازدحام جمعیت اجازه زیارت مانند روزهای عادی نمی‌دهد و برای آن که تمام مردم بتوانند از این فیض استفاده کنند، رعایت این نکته بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یک حرکت الهی است که امروز به یک حرکت تمدنی تبدیل شده است و تفاوت آن به همان مشی یا پیاده‌روی از نجف تا کربلا است و امید است هموطنان بتوانند از نشاط و شادابی مشایه و سیر الی الله استفاده کامل ببرند.

گرجی همچنین درخصوص برگزاری پیاده‌روی جاماندگان در سطح شهرهای کشور گفت: عده‌ای از هم‌وطنان هستند که ممکن است امکان حضور در راهپیمایی اربعین در عراق را به دلیل شغل خاص، وضعیت جسمانی یا خانوادگی و… نداشته باشند، اینکه در ایران یک حرکت نمادینی شکل بگیرد و در روز اربعین پیاده‌روی کنند و زیارت اربعین را بخوانند، هیچ اشکالی ندارد.

اهداف نهضت اربعین برای مردم تبیین شود

وی با تأکید بر اینکه لازم است در پیاده‌روی جاماندگان هم معنویت حفظ شود، افزود: سخنرانان اهداف این نهضت را برای مردم تبیین کنند، البته این حرکت هیچگاه جای پیاده‌روی بزرگ اربعین را نمی‌گیرد، اما خودش نوعی ابراز احساسات نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما باید در جریان اربعین هم به دنبال زنده نگه داشتن روح آزادگی برادری، انسانیت و ظلم‌ستیزی باشیم.

کد خبر 681485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.