نجات بیش از ۱۲۹ شهروند از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه هفته گذشته ۳۰۴ مورد عملیات امداد و نجات توسط نیروهای آتش‌نشان در تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه سطح شهر پوشش داده شد، گفت: در این مدت آتش‌نشانان جان ۱۲۹ شهروند گرفتار در حریق و حوادث را نجات دادند.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی هفته گذشته بیش از ۱۳ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اصفهان برقرار شد که در مجموع ۳۰۴ عملیات امداد و نجات توسط نیروهای آتش‌نشان در تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه آتش‌نشانی سطح شهر پوشش داده شد.

وی با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های هفته گذشته، ۱۴۸ مورد آتش‌سوزی و حریق و ۱۵۶ مورد حادثه و خدمات ایمنی بوده است، افزود: شاخص‌ترین آمار حریق‌های هفته گذشته، حریق وسایل نقلیه با ۲۱ مورد بود، از این‌رو به رانندگان توصیه می‌شود نسبت به بازدید سیستم برق و سوخت‌رسانی خودرو خود دقت لازم را داشته باشند تا نشتی بنزین نداشته باشد و سیم‌کشی برق رسانی آن معیوب نباشد و اگر موردی وجود دارد، رفع عیب شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: افراد باید کپسول‌های خاموش‌کننده را در منازل و خودروهای خود داشته باشند تا در صورت نیاز استفاده کنند.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، نقطه مکانی حریق منازل در تراس یا پشت‌بام آن‌ها است، بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم از انباشت وسایل مستعمل و غیرلازم در منزل جلوگیری کنند، زیرا این وسایل بیشتر قابل اشتعال است.

آتشپاد دوم مطلبی گفت: شاخص‌ترین حوادث هفته گذشته، ۲۳ مورد محبوسی در آسانسور بوده است که به شهروندان توصیه می‌کنیم از سیستم‌های ایمنی در آسانسور منازل خود استفاده کنند تا در صورت بروز حادثه، افراد محبوس شده به نزدیک‌ترین طبقه هدایت شوند و امکان خروج داشته باشند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان اصفهان هفته گذشته جان بیش از ۱۲۹ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث را نجات داده‌اند، گفت: در راستای افزایش سرعت امدادرسانی و کاهش خسارات جانی و مالی شهروندان، ۳۰ مورد استقرار خودروهای اطفائیه را در نقاط پرتردد شهر و ۹۰ مورد گشت ایمنی برای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز در سطح شهر اصفهان داشتیم.

کد خبر 681482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.