زائران در سفر اربعین چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص رعایت نکات لازم در پیاده‌روی اربعین توضیحاتی ارائه داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در ایام اربعین حضرت اباعبدالله (ع) سال‌های سال است که یکی از بزرگ‌ترین آئین‌های مذهبی در کشور عراق انجام می‌شود، در این روزها جمعیت زیادی به شهرهای زیارتی کشور عراق سفر می‌کنند و بخش عظیمی هم به صورت پیاده حرکت می‌کنند.

وی افزود: لازم است در سفرها و پیاده‌روی‌های طولانی همچون مراسم اربعین به‌ویژه در تابستان و روزهای گرم سال افراد نکاتی را رعایت کنند تا سفر سالم و راحتی را تجربه کنند، لذا زائران باید برای سفر خود برنامه‌ریزی داشته باشند و بهتر است سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و اگر بیمار هستند، قبل از سفر با پزشک خود مشورت کنند.

سخنگوی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: زائران در صورت امکان سعی کنند از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنند، در این ایام در مسیرهای منتهی به مرزها ترافیک سنگینی وجود دارد و ممکن است با مشکلاتی مانند پارکینگ مواجه شوند، اگر زائران قصد سفر با خودروی شخصی خود را دارند، بهتر است گروهی سفر کنند و از خودروهای تک‌سرنشین استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از سفر، از سلامت خودروی خود در قسمت‌های مختلف اطمینان حاصل کنند و وسایلی مانند لاستیک زاپاس، جعبه ابزار، مثلث احتیاط و خاموش‌کننده در خودرو داشته باشند و هرگز با حالت خسته و خواب‌آلوده رانندگی نکنند.

سخنگوی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: زائران سعی کنند از طریق نزدیک‌ترین مرز به شهر خود سفر و از مسیرهای رسمی و مشخص به سمت مرزها حرکت و از سفر در جاده‌های متفرقه و ناشناخته خودداری کنند، خودروی خود را در پارکینگ‌های معتبر که توسط سازمان‌ها و شهرداری‌های محلی راه‌اندازی شده است، پارک کنند.

ملکی افزود: وسایل ضروری خود شامل لباس اضافه و لوازم بهداشت شخصی و داروهای ضروری را داخل کوله‌پشتی سبک به همراه داشته باشند، با توجه به گرمای هوا در روز بهتر است، پیاده‌روی در ساعات عصرگاهی انجام شود و زائران در طول مسیر، آب و مایعات زیاد مصرف کنند.

کد خبر 681468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.