ورود ۵ هزار خودرو وارداتی به گمرکات و بنادر کشور

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تاکنون نزدیک به پنج هزار دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، مهدی ضیغمی درباره آخرین وضعیت خودروهای وارداتی، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۵ هزار دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات شده است.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی در حال حاضر از تعداد خودروهای ترخیص شده از گمرکات ندارد، افزود: این خودروهای وارداتی در حال ترخیص از گمرکات کشور است، ضمن اینکه تعدادی از خودروهای چانگان وارداتی، آماده تحویل به مشتریان شده است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در واقع برای متقاضیان خرید چانگان‌های وارداتی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند، از سوی وارد کننده پیامک ارسال و کارهای لازم برای تحویل خودروها انجام شده است و این احتمال وجود دارد که در هفته جاری خودروهای وارداتی چانگان به مشتریان تحویل داده شود.

گفتنی است رئیس‌جمهور در نیمه اسفند سال ۱۴۰۰ دستور هشت ماده‌ای برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» به طور رسمی ابلاغ کرد که در بند چهار این دستورالعمل تاکید شده بود به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید، در صورت عدم اقدام برای انجام تعهدات و رفع نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو حداکثر ظرف ۳ ماه آینده رفع شود و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.

بنابراین در راستای تحقق مفاد این دستورالعمل در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ کلیات واردات خودرو در دولت به تصویب رسید و با این مصوبه بعد از ۴ سال ممنوعیت واردات خودرو، فرآیند واردات خودرو از سر گرفته شد.

کد خبر 681415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.