پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه  اقدام ملی مسکن کاشان

رئیس بنیاد مسکن کاشان از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه اقدام ملی مسکن خبر داد.

مصطفی رضازاده بعد ظهر امروز یکشنبه -۲۹ مردادماه-در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه اقدام ملی کاشان در ۱۳۹۹ با ثبت نام اولیه و تأیید دو هزار و ۷۰۰ نفر آغاز شد.

وی افزود: این پروژه پس از جانمایی زمین و پیگیری پروانه ساخت در سال ۱۴۰۱ با تعداد یک هزار و ۴۵۵ واحد شروع به ساخت کرد.

رئیس بنیاد مسکن کاشان گفت: در ابتدا بحث تأمین زمین پروژه با معضلاتی همچنان جانمایی اولیه، واگذاری زمین و کمیسیون ماده پنج و گرفتن پروانه زمان دو ساله را برای متقاضیان رقم زد.

وی تصریح کرد: پس از واگذاری ۷۰ هزار متر مربع زمین در منطقه فین کاشان و اجرای کمیسیون ماده پنج در اسفندماه سال ۱۳۹۹ این پروژه عملاً در خردادماه سال ۱۴۰۰ وارد گرفتن خدمات شهرداری و تخفیفات پروانه برای متقاضیان شد.

رضازاده افزود: این اقدام ملی در سال ۱۴۰۰ با اخذ عوارض نوسازی کل هزینه‌های شهرداری را با ۵۰ درصد تخفیف گرفت و تفاهم‌نامه کلی با شهرداری برای آغاز ساخت پروژه منعقد شد.

وی بررسی ژئوفیزیک خاک و طرح‌های فنی و مهندسی پروژه را در جهت استانداردسازی زمان‌بر دانست و گفت: این طرح در بررسی‌های محیطی و ساخت‌وساز زمان زیادی از ما گرفت و در نهایت اولین مرحله در تاریخ بیست‌هفتم ششهریورماه ۱۴۰۰ آغاز و مزایده برای یافتن پیمانکاری توانا و متخصص را آغاز کردیم.

رئیس بنیاد مسکن کاشان با بیان اینکه این پروژه در نهایت با وجود مشکلاتی در خصوص پیمانکار با آورده متقاضیان با ۴۰ میلیون شروع شد افزود: نهایتاً در سال ۱۴۰۰ اولین هزینه متقاضیان دریافت و عملاً ساخت پروژه شروع شد.

وی با اشاره به میانگین آورده متقاضیان گفت: سهم آورده متقاضیان در مرحله دوم ۸۰ میلیون و در مرحله سوم ۱۰۰ میلیون بوده است که میانگین آورده کلی هر متقاضی را برای این پروژه تا کنون ۱۶۴ میلیون تومان رقم زده است.

وی تسهیلات بانکی این پروژه را ابتدای کار ۳۰۰ و در آینده ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و تصریح کرد: برای هر واحد ۳۵۳ میلیون تومان تا کنون هزینه شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون پروژه‌های اقدام ملی مسکن کاشان ۳۵ درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود مراحل اتمام سفت‌کاری تا پایان سال جاری انجام می‌شود

مجتبی آراسته نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن در کاشان، اظهار کرد: این طرح دارای گردش بالایی در شهرستان کاشان است و اشتغال خوبی نیز در این شهر و دیگر شهرهای تابعه شهرستان کاشان به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه مسیر اجرای طرح ملی مسکن در کاشان پر تب و تاب بود، افزود: مسیر ابتدایی و شروع اجرای پروژه ملی مسکن یک مسیر روشن نبود، اما با تلاش‌های صورت گرفته پیشرفت و انسجام در کار بیشتر شد و با سرعت خوبی در حال اجرا است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از واگذاری هفت هکتار از اراضی ویژه طرح ملی مسکن در کاشان ابراز کرد: فاز دوم طرح ملی مسکن نیز در انتهای بلوار صنعت در نظر گرفته شده و ۵۱ هکتار به این فاز زمین اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این اراضی در حال طراحی و دارای یک الگوی جدید است، گفت: در نظر داریم در قالب طرح مشارکتی فاز دوم طرح ملی مسکن اجرایی شود که پس از اخذ مصوبه در مرکز استان جزئیات آن بیان می‌شود.

آراسته با تاکید بر همدلی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای اجرای این پروژه گفت: در حال حاضر با توجه به حجم بالای متقاضیان شهرستان کاشان یکی از مهمترین بحث‌های ما تأمین زمین برای این پروژه است و برای تمامی مراحل این پروژه همت و تلاش تمامی دستگاه‌ها ضرورت دارد.

کد خبر 681397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد زاهدی IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
    0 0
    با سلام و احترام پیرو خبر منتشر شده به نقل از آقای رضازاده باطلاع میرساند این مصاحبه صرفاً جهت فرافکنی و تبرئه شدن از ترک فعل در زمان مقتضی می باشد و لذا به دنبال فرار از پاسخگویی به مردم هستند. چرا که در ملاقات های متعدد هیچگاه قائل به ارائه آمار متقاضیان و پیشرفت پروژه نبودند و اکنون که متقاضیان متوجه این ضرر و زیان شده اند رو به آمار آورده اند که این آمار هم خالی از اشکال نمی باشد. اگر پیشرفت پروژه اعلامی و سایر صحبت های آقای رضا زاده را درست فرض کنیم (که درست نیست) میانگین پرداختی متقاضیان 275 میلیون تومان می شود (164 + 111 میلیون تومان). سفتکاری 40 درصد کل پروژه هست یعنی با آمار پیشرفتی که ایشان اعلام کردند (که صحیح نمی باشد، کافی است از پروژه ها بازدید فرمایید) کل پروژه 14 درصد پیشرفت داشته است و متقاضیان بابت 14 درصد مبلغ 275 میلیون تومان تا کنون آورده داشته اند و این یعنی کل پول پرداختی متقاضیان یک میلیارد و نهصد و هفتاد میلیون تومان در نهایت خواهد بود و این ظلمی است که به مردم منطقه کاشان میرود. باسپاس/