استقرار گمرک دیجیتال در کشور برای برخورد با جرائم

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: موضوع تجهیز گمرکات کشور به امکانات و تجهیزات نوین و به روز یکی از موضوعات مهم در مسیر مواجهه و برخورد با جرائم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی خضریان در خصوص نشست امروز کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: در چارچوب نظارت بر حسن اجرای قوانین مرتبط با حوزه برخورد با قاچاق و اجرای سیاست‌های ابلاغی جلسه در محل کمیسیون با حضور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی برگزار شد.

وی افزود: موضوع تجهیز گمرکات کشور به امکانات و تجهیزات نوین و به روز یکی از موضوعات مهم در مسیر مواجهه و برخورد با جرایم است و در این جلسه رئیس کل گمرک، گزارشی در خصوص استقرار گمرک دیجیتال در کشور و بهره‌گیری از تجهیزات نوین با اولویت بهره‌گیری از تولیدات داخلی ارائه کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده طرح گمرک دیجیتال به صورت آزمایشی در گمرک غرب تهران راه‌اندازی شده است و به جهت تقویت مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی گمرک با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده که به موجب آن در دو سال ۵۰ دستگاه اسکنر کامیونی در گمرکات مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ایام اربعین مقرر شد تمهیدات لازم برای افزایش رفاه زائرین در ورود و خروج از مرزهای زمینی صورت پذیرد که بر اساس گزارش ارائه شده، گمرک اقدام به افزایش هشت دستگاه ایکس ری چمدانی از طریق ترک تشریفات در گمرکات کرده است که در روزهای آینده در مرزهای غربی کشور نصب می‌شوند.

کد خبر 681374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.