طرح حفاظتی امنیتی حرم شاهچراغ نواقص متعددی دارد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: طرح حفاظتی امنیتی حرم شاهچراغ دارای نواقص متعددی است و این موضوع را باید مد نظر داشت که دشمن از آمادگی خود بهره نمی‌برد بلکه از غفلت خودی سوء استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طاهری امروز _ یکشنبه بیست و نهم مرداد _ در یکصد و بیست و ششمین صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: بی‌تردید عدم توجه کافی مسئولان وزارت کشور در تأمین منابع و تجهیزاتی که پس از حمله تروریستی سال گذشته، متعهد بر تأمین آن شدند، بخش عمده‌ای از دلیل ضعف شرایط امنیتی امروز حرم مطهر است و از شورای تأمین استان نیز پذیرفته نیست که نتوانسته پشتیبانی لازم و کافی را از فرمانده میدان به عمل آورد.

وی افزود: طرح حفاظتی امنیتی حرم نیز دارای نواقص متعددی است و این موضوع را باید مد نظر داشت که دشمن از آمادگی خود بهره نمی‌برد بلکه از غفلت خودی سو استفاده می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: دروازه‌های خروج زوار را بدون دفاع و عنصر مسلح رها کردن و یا عدم استقرار گشت‌های دائم محسوس محلی و اتکا صرف به گشت‌های نامحسوس داخلی حرم و امثالهم قطعاً نیاز به بازنگری دارند.

طاهری با بیان اینکه گزارش حادثه از یک مرجع واحد بیان نمی‌شود، گفت: برخی از مسئولان استانی می‌گویند تروریست قصد حمله به حرم مطهر سید میرمحمد (ع) داشته و دیگری می‌گوید قصد وی حرم مطهر شاهچراغ (ع) بوده اما با شلیک مأموران امنیتی مسیر حمله منحرف و وی به طرف شرق حرم مطهر یورش برده است. اما حقیقتاً هتک حرمت اخیر، دردناک‌تر از حمله قبلی است.

وی اضافه کرد: شهر شیراز تحمل هیچ تعرض دیگری به همه حیثیت و سرور و مقتدای خود را ندارد و حرم مطهری که به گواه اسناد متقن، قسم خوردگانی در شوراهای انتخابی آن فرقه منحوس که عمدتاً از بیت الظلم بندر حیفا رهبری می‌شود را دارد که عزمی موهوم به تخریب و انزوای آن دارند.

طاهری خاطر نشان کرد: این شیاطین، راهبرد رهبر معظم انقلاب در انتساب «سومین حرم» به شیراز را عملاً آغاز جنگی دانسته‌اند که این فقرات عملیات تروریستی جزئی از آن نقشه شوم است تا نکند قصد پلید سکولار سازی که بیش از هفتاد سال برای آن تلاش کردند، از مسیر خود خارج شود. چقدر ساده باوری است که تصور کنیم ارسال تصاویر اسکیت بازی نوجوانان در بلوار شهید چمران یا تصاویر مستهجن از جوار آرامگاه حافظ لسان‌الغیب و امثالهم که مجال پرداختن به آنها نیست بدون طرح‌ریزی قبلی اتفاق می‌افتد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه در خطاب به شهردار شیراز، تصریح کرد: شرکت مجری پروژه دوچرخه‌های اشتراکی بیدود در شهر شیراز بی هیچ دلیل قانونی و صرفاً به بهانه‌های واهی از جمله اندک مطالبات مالی از شهرداری که مانند هر قراردادی هیچ ارتباطی با ادامه فعالیت طرف مقابل ندارد، با کمال تأسف و با اراده خود، دوچرخه‌ها را از اوایل سال ۱۴۰۰ از سطح شهر جمع‌آوری کرده و علی رغم جلسات مستمر، از ادامه کار تا این تاریخ تمرد نموده که این امر سبب ورود خسارات بسیاری به شهر و شهروندان شده است.

طاهری افزود: شما به عنوان شهردار شیراز موظف هستید در چهارچوب قرارداد و برای دفاع از حقوق عامه، خسارات وارده توسط این شرکت را مطالبه و به سرعت تصمیم لازم برای ادامه کار و یا فسخ قرارداد و اجرای کار با شرکت ذیصلاح دیگر را در دستور کار خود قرار دهید.

کد خبر 681367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.