بهبود معاملات گروه خودرو/ بورس همچنان قرمز است

بازار بورس امروز در نیمه ابتدایی با فشار فروش زیادی روبرو بود و سپس با مثبت شدن خساپا و بازگشایی خودرو پس از مجمع و بهبود معاملات گروه خودرویی روند بازار بورس بهتر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس امروز با افت سه هزار ۴۷۹ واحدی به محدوده یک میلیون ۹۵۴ هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن با افت سه هزار ۴۲۷ واحدی به سطح ۶۷۳ هزار واحدی رسید، ارزش معاملات امروز نیز در سطح پنج هزار ۳۵۱ میلیارد تومان بود و حجم معاملات نیز در محدوده هشت میلیارد ۶۰۴ میلیون برگه سهمی بوده، شاخص کل بورس تهران افت ۱۸ صدم درصدی داشت و نمادهای فارس، میدکو، وپاسار و رانفور بیشترین تأثیر منفی را برجای گذاشت و دو نماد خودرو و شستا بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

نمادهای خگستر، شهر، خودرو، خساپا، وبملت، شستا و سصفها جزو نمادهای پرتراکنش بازار بورس بودند، بازار بورس امروز در نیمه ابتدایی با فشار فروش زیادی روبرو بود و سپس با مثبت شدن خساپا و بازگشایی خودرو پس از مجمع و بهبود معاملات گروه خودرویی روند بازار بورس بهتر شد.

خساپا رشد ۱.۶۴ درصدی و خودرو رشد ۲.۸ درصدی را تجربه کرد، بر همین منوال پیش بینی می‌شود روند بازار بورس فردا مثبت باشد، اخبار منتشر شده در خصوص واگذاری ایران خودرو به صورت بلوکی به گروه بهمن می‌تواند تأثیر مثبتی را بر بازار فردا داشته باشد.

شاخص کل فرابورس نیز با افت ۸۹ واحدی به سطح ۲۵ هزار واحدی رسید ارزش معاملات نیز به سطح سه هزار ۶۰۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات بازار فرابورس به سطح سه میلیارد ۴۰۰ میلیون برگه سهم بود.

نمادهای فجهان، خاور، وسپهر، سرچشمه، وسپهر، سرچشمه، بپاس، پخش و ساوه بیشترین تأثیر منفی را داشت و نمادهای فن افزار، نیان، دی، بمولد، کتوسعه، خاور، والماس بیشترین سطح تراکنش را به خود اختصاص داد.

امروز بانک صادرات بلوک ۳.۳۶ درصدی خودرو را واگذار کرد بر اساس اخبار منتشر شده گروه بهمن در قیمت ۳۲۰ تومانی خریدار این بلوک بوده است.

ثبت‌نام جدید برای سهام عدالت فعلاً منتفی است

حاجی‌وند، مشاور رئیس سازمان بورس گفت به تازگی پیامی در فضای مجازی منتشر شده است، با این عنوان که «پرداخت سود دوره دوم سهام عدالت آغاز شد»، که این خبر از پایه و اساس کذب محض است. در حال حاضر هیچ گونه ثبت نام و واریز سود سهام عدالت در حال انجام نیست، و این پیام با هدف کلاهبرداری منتشر شده است.

برنامه‌ای برای کاهش دامنه نوسان وجود ندارد

امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس در توییتی نوشت: ‏پیرو شایعات مطرح شده در فضای مجازی به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند هیچ‌گونه برنامه‌ای برای کاهش دامنه نوسان وجود ندارد.

گروه بهمن خریدار بلوک ایران خودرو بوده است

جمشید ایمانی رئیس هیأت مدیره گروه بهمن: چون معامله قطعی نشده بود، مدیرعامل ما گفتند که خریدار ما نبوده ایم، از طریق زیرمجموعه‌ها متقاضی خرید بلوک ۳.۳ درصدی ایران خودرو بودیم، بورس باید معامله را تأیید کند و خریدار قطعی را اعلام نماید.

پایش بازار

شاخص کل (%۰.۲-)

شاخص هم وزن: (%۰.۵-)

۱۹۰ نماد مثبت ۳۳۳ نماد منفی

۲۶ نماد صف خرید به ارزش ۰.۲ همت

۶۲ نماد صف فروش به ارزش ۰.۴۵ همت

حجم

ارزش معاملات: ۳.۶ همت

قدرت خرید: ۱.۳۲

انتقال حقیقی به حقوقی: ۰.۴ همت

نسبت‌ها

ارزش بازار بورس: ۶.۹ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۸ واحد

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۲

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۴

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۲

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۸,۸۰۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۴.۸ دلار

مس: ۸۲۷۴ دلار

انس طلا: ۱۸۸۹ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۲۸ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۷.۶ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۶۱۰۰ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۵۳ درصد

نقشه بازار

بهبود معاملات گروه خودرو/ بورس همچنان قرمز است

کد خبر 681366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.