فراهم شدن شرایط اسکان و پذیرایی روزانه ۲۰ هزار زائر از سوی شهرداری اصفهان

نماینده ستاد عتبات عالیات استان اصفهان در کربلا گفت: ستاد عتبات عالیات اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان درصدد فراهم کردن خدمات اسکان، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی برای ۲۰ هزار زائر اربعین در هر شبانه‌روز است.

قدرت‌الله همتیار در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایمنا به کربلا اظهار کرد: فضایی مسقف به وسعت ۲۲ هکتار از مجموعه‌ای ۷۲ هکتاری در غرب حرم اباعبدالله الحسین (ع) در اختیار موکب‌های ایرانی قرار گرفته است که محلی برای استقرار در شهر مقدس کربلا را ندارند.

وی با بیان اینکه از این مقدار وسعت، سوله‌ای به وسعت ۱۷ هزار و ۶۰۰ مترمربع است، در اختیار ستاد عتبات عالیات استان اصفهان برای موکب‌های آن قرارگرفته است، گفت: این مکان کارخانه‌ای صنعتی بوده که حدود ۲۰ سال به حال خود رها شده است و محیط آن نیازمند نظافت شدید و تجهیز است.

نماینده ستاد عتبات عالیات استان اصفهان در کربلا تصریح کرد: به‌منظور فراهم کردن شرایط اسکان زائران حسینی و موکب‌های اصفهان در این محیط، شهرداری اصفهان به‌منظور نظافت و رفت و روب و دیگر خدمات به یاری و کمک آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از بابت این یاری‌رسانی شهرداری اصفهان تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که اجر آنان با اباعبدالله الحسین (ع) باشد، به‌طور قطع طی چند روز آینده به همت خادمان شهرداری اصفهان، فضای محیطی بسیار مطلوبی را فراهم خواهیم کرد که تصاویر آن منتشر خواهد شد.

همتیار افزود: نزدیک به ۳۰ موکب از استان اصفهان در این فضای محیطی مسقف برپا خواهد شد، همچنین این مکان ظرفیت اسکان، پذیرایی و خدمت‌رسانی روزانه ۲۰ هزار زائر را به‌صورت شبانه‌روزی دارد.

وی ادامه داد: در این مجموعه ویژه ایام اربعین، خدمات فرهنگی هم نیز تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به اقامه نماز در سه وعده، تبیین احکام دین و روشنگری مسائل انقلابی، سیاسی و بصیرتی اشاره داشت.

نماینده ستاد عتبات عالیات استان اصفهان در کربلا یادآور شد: تلاش کرده‌ایم که همه نیازهایی که یک زائر سیدالشهدا (ع) دراین ایام نیازمند است را دراین مجموعه فراهم‌سازیم، برنامه‌های فرهنگی پس از استقرار موکب‌ها در این فضای مسقف اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این فضای مسقف در خیابانی معروف به «تعلیب» قرار دارد که تا باب‌الرأس حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از سمت «شارع شهدا»، فاصله‌ای حدود ۹۰۰ متری دارد و فاصله قابل قبولی برای تردد زائران به سمت حرم است.

کد خبر 681343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.