فعالیت بیش از ۲۰۰ کارگر و مهندس در ایستگاه‌های حدفاصل دارک تا ابن‌سینا

سرپرست پروژه اجرای حفاری تونل‌های مکانیزه و سازه‌‎های جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابن‌سینا خط دو متروی اصفهان با بیان اینکه درصد پیشرفت فیزیکی پروژه برابر با ٧٤.٨٦ است، گفت: تعداد ٢٤٧ نفر کارگر و مهندس در دو شیفت ٢٤ ساعته برای انجام عملیات اجرایی این پروژه مشغول کار هستند.

علی فنایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای حفاری تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابن‌سینا اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه شهریور ماه سال ۹۶ آغاز شده و در حال اجرا است.

وی افزود: طول حفاری انجام شده هر دو تونل در این پروژه ۱۰ هزار و ۶۸۷ متر و حجم خاک تونل‌ها ۴۱۱ هزار و ۸۷ متر مکعب بوده و ۶۶ هزار و ۲۵۵ متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده است.

سرپرست پروژه اجرای حفاری تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابن‌سینا خط دو متروی اصفهان تصریح کرد: تعداد ٢٤٧ کارگر و مهندس در دو شیفت ٢٤ ساعته برای انجام عملیات اجرایی پروژه مشغول کار هستند.

وی با بیان اینکه درصد پیشرفت فیزیکی پروژه برابر با ٧٤.٨٦ است، گفت: از ویژگی‌های حفاری تونل‌های این بخش، حفاری همزمان دو تونل به‌صورت دوقلو به قطر داخلی ۶ متر با دستگاه‌های حفار TBM به صورت EPB است.

فنایی‌پور با اشاره به پیش‌بینی تاریخ اتمام پروژه ادامه داد: این پروژه مهر ماه ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد و این خط شامل دو تونل با قطر داخلی شش متر، به‌صورت مکانیزه و به وسیله دو دستگاه TBM احداث خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دو تونل اشاره شده، ١٧ عدد کراس پسیج و یک عدد کراس اور نیز حین عملیات اجرایی به صورت موازی با عملیات حفاری تونل‌ها مطابق با برنامه زمان‌بندی پروژه احداث خواهد شد.

سرپرست پروژه اجرای حفاری تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابن‌سینا خط دو متروی اصفهان گفت: دستگاه‌های حفار، توسط شرکت هرنکنشت آلمان (HK) ساخته شده است و پس از اجرای خط یک در انبار کارفرما (کارگاه تولید سگمنت) تحویل شرکت سابیر بین‌الملل برای اورهال و حمل به شفت ورودی دارک قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث ایستگاه، پس از حمل و انجام عملیات مونتاژ، از محل شفت ورودی دارک آغاز شده و با عبور از ایستگاه‌های پیش‌بینی شده در محل شفت ابن‌سینا به اتمام خواهد رسید و دستگاه‌های حفار در این محل دمونتاژ خواهد شد.

کد خبر 681338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.