سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: گاز طبیعی به عنوان یک انرژی پاک و ارزان قیمت، زیرساخت عمده‌ای در راستای صنعتی شدن بیشتر و توسعه استان به شمار می‌رود و سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان، نقش ممتازی به شرکت گاز استان زنجان در گسترش شاخص رفاه و میزان توسعه یافتگی استان بخشیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم سلیمانی‌نژاد در نشست خبری امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه _ با اشاره به اینکه در هفته دولت افتتاح و عملیات اجرایی ۶۸ طرح گازرسانی با بیش از ۳۲۱ میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان آغاز می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۷۸۸ مشترک جدید به جمع مشترکان شرکت گاز استان زنجان اضافه شده است.

وی افزود: تعداد مشترکان گاز استان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی به ۳۹۴ هزار و ۸۸۴ مشترک افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه پروژه‌های گازرسانی در هفته دولت به ۳۷ روستا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با این اقدام برخورداری از گاز طبیعی روستایی از ۹۲.۶ درصد به ۹۴.۳ درصد افزایش یافته است.

سلیمانی‌نژاد با اشاره اینکه گازرسانی ۲۱ واحد صنعتی با اعتبار شش میلیارد و ۲۷ میلیارد تومان در هفته دولت محقق می‌شود، اضافه کرد: با بهره‌مندی این واحدهای صنعتی از نعمت گاز دو هزار و ۶۶۵ واحد صنعتی گازدار خواهند شد. تاکنون هفت هزار و ۸۸۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است تا این انرژی پاک و ارزان را در دسترس هم استانی‌های قرار دهد.

وی به تعداد انشعابات نصب شده در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و ادامه داد: در این بازه زمانی، یک هزار و ۲۸۱ مورد انشعاب نصب شده است تا تمام انشعاب‌های نصب شده استان به ۲۰۵ هزار و۳۱۰ انشعاب برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه گازرسانی به روستاها و مناطق محروم تنها یک پروژه عمرانی نیست و اجرای این طرح‌ها پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد، تاکید کرد: گاز طبیعی به عنوان یک انرژی پاک و ارزان قیمت، زیرساخت عمده‌ای در راستای صنعتی شدن بیشتر و توسعه استان به شمار می‌رود و سهم ۷۰ درصدی گاز طبیعی در سبد انرژی استان، نقش ممتازی به شرکت گاز استان زنجان در گسترش شاخص رفاه و میزان توسعه یافتگی استان بخشیده است.

سلیمانی‌نژاد گفت: به منظور گازرسانی به واحدهای مسکن ملی هیچ مشکلی وجود ندارد، زیرساخت‌ها در زمینه گاز مهیا شده است و به محض آماده شدن هر واحد، انشعاب گاز نیز نصب می‌شود.

کد خبر 681337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.