ضرورت ارتقا جایگاه کشور در عرصه صنایع دفاعی در سطح بین‌الملل

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: در عرصه صنایع دفاعی باید به مرزی برسیم که در سطح بین‌الملل بتوانیم این جایگاه را ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ به مناسبت روز صنعت دفاعی در دیدار با جمعی از مدیران و مسئولان وزارت دفاع در استان فارس، اظهار کرد: عرصه صنایع دفاعی باید به مرزی برسد که در سطح بین‌الملل جایگاه خود را ارتقا داده است تا دشمنان را از اینکه بخواهند به هر شکلی به حریم کشور و نظام جمهوری اسلامی تجاوز و بی احترامی کنند، نا امید کنیم.

وی افزود: وضعیت موجود کشور نسبت به سال‌های آغاز انقلاب اسلامی تغییر کرده است، زمان شاه پیشرفته‌ترین ارتش منطقه بودیم، اما ارتشی که ژاندارم آمریکا در منطقه بود و ارتش ایران نبود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: هرچه در دنیا ساخته شود این توانایی را داریم که با مهندسی معکوس آن را بسازیم و این وضعیت مخصوص ما به تنهایی نیست، اما ذکر این نکته ضروری است که در آن طرف مرز و جریان مقابل ما هنوز ایده جدید مطرح است و در همه موارد معلوم نیست که ما حرف اول را بزنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که امروز جامعه ما به آن مبتلا است، اهمیت حلال خوردن در اذهان بسیاری رها شده است و برخی در جامعه ما نسبت به خوردن حرام بی تفاوت شده‌اند و این موارد مسلماً مانع اقتدار و عظمت کشور خواهند شد که به دنبال آن شیطان مجال فساد و کارهای زشت و نازیبا را ایجاد می‌کند و با این مسائل دشمن بیشتر نفوذ می‌کند.

دژکام تاکید کرد: امروز همه ما نسبت به فرزندان خود وظیفه داریم که اگر رها شوند و آن فرهنگ و فکر رواج پیدا کرد صنایع پیشرفته ما کارآمدی خود را از دست می‌دهد و روی این موضوع باید فکر و تاکید بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به سپاهیان عزیز فرمودند پاسداری از خود، پس ابتدا خود را کنترل کنیم، لقمه حرام اقتضایش برای کارهای زشت بیشتر است و همه باید حواسمان باشد و روی مسئله حلال و حرام بیشتر کار کنیم.

کد خبر 681328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.