بخشودگی سهم ۵ درصدی شهرداری اصفهان در فروش بلیت‌های بین شهری در ایام اربعین

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در نودونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از نودونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به ایام بازگشت آزادگان سرافراز دفاع مقدس امروز به نمایندگی از بیش از ۱۵۰۰ آزاده سرافراز اصفهانی در خدمت تعدادی از آزادگان بودیم و صحبت‌های خوبی در ابتدای جلسه مطرح شد.

وی افزود: علاوه بر طرح رشادت‌ها و دلاوری‌ها، این جلسه منجر به طرح پیشنهادی برای استفاده بهتر و بیشتر از این ظرفیت و ذخیره معنوی در شهر فراهم شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی دو لایحه دو فوریتی گفت: لایحه نخست نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر در خصوص بخشودگی سهم پنج درصدی شهرداری در فروش بلیط‌های بین شهری در ایام منتهی به سفر اربعین بود؛ با توجه به مسائلی که در حوزه تأمین بلیط و خودروها در این ایام وجود دارد و حجم بالای تقاضا، شورا و شهرداری تصمیم گرفتند تا در رابطه با تأمین خودروهای بین شهری این اقدام انگیزشی برای شرکت‌ها انجام شود و در این ایام سهم ۵ درصدی شهرداری اصفهان در فروش بلیط‌های اتوبوس‌های بین شهری از مبدا اصفهان به مقصد مرزهای زیارتی از شرکت‌های مسافربری اخذ نشود.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با همت شرکت‌های مسافربری خدمات خوب و پررونقی را شاهد باشیم؛ تلاش ما این بود که در هم‌افزایی صورت گرفته برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی در این ایام سهمی داشته باشیم.

یکی از اتفاقات خوب این دوره مدیریت شهری، ایجاد همین مجموعه‌های مشارکتی در مناطق مختلف است.

صالحی با اشاره به لایحه دوفوریتی مجوز بهره‌برداری از آکواریوم ناژوان گفت: زمان سرمایه‌گذاری مشرکت این مجموعه به پایان رسیده است و با توجه به مصوبات قبلی در خصوص نرخ‌های ارائه خدمات و با لزوم اینکه باید از تاریخ پیشنهادی فعالیت خود را آغاز کنند، لایحه و اصل آن با رأی موافق اعضای شورا به تصویب رسید.

وی ادامه داد: امروز عملکرد شش‌ماهه ۱۴۰۱ شهرداری در صحن قرائت و نظراتی مطرح شد و در نهایت این گزارش به تصویب اعضا رسید تا مراحل انتشار آن در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی صورت گیرد و طبق قانون در دسترس عموم قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مساعدت به دو مجموعه فرهنگی مردمی برای تأمین زیرساخت‌ها و مکان فعالیت آن‌ها دستورهای بعدی بود و در این راستا قرارداد مشارکت در احداث مجموعه مذهبی فرهنگی و ورزشی خدمات در منطقه ۱۴ نیز بررسی شد.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب این دوره مدیریت شهری، ایجاد همین مجموعه‌های مشارکتی در مناطق مختلف است که بر اساس نیازسنجی، محوریت مردم و پشتیبانی شهرداری در زیرساخت‌ها و تأمین زمین، این اقدام خروجی مناسبی برای شهر به عمل خواهد آورد.

صالحی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم این قرارداد مشارکت هم به تصویب رسید تا این مسیر که از منطقه کمتر برخوردار شروع شده است، در سایر مناطق نیز شکل بگیرد.

وی افزود: امروز مهمانانی از دانش‌آموزان پایه هشتم مدارس شهر اصفهان داشتیم که با هدف ارتقای بینش و مهارت در درس علوم اجتماعی در جلسه شورای اسلامی شهر به عنوان یکی از نمادهای مردم‌سالاری دینی و مجموعه‌های تصمیم‌گیری حضور داشتند، از این‌رو امیدواریم از جلسه امروز بهره خوبی برده باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از مدیران و دانش‌آموزان اصفهانی دعوت می‌کنیم که از فرایند جدیدی که در سال سوم فعالیت شورا برای تعامل بیشتر با دانش‌آموزان ایجاد شده استقبال کنند.

کد خبر 681317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.