۲۹۳ هزار قبض برق مشترکان خانگی در کردستان مشمول پاداش شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: تاکنون ۲۹۳ هزار صورت‌حساب مصرفی برای مشترکان بخش خانگی استان کردستان در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد مشمول پاداش شده که ۱۲ هزار قبض آن رایگان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هیوا لهونیان امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در سومین کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق در سنندج اظهار کرد: استفاده از مولدهای خودتأمین توسط دستگاه‌های مختلف در زمان اوج بار از جمله سیاست‌های وزارت نیرو است که ظرفیت استفاده از مولدها در سطح استان کردستان حدود ۱۰ مگاوات بوده که کمتر از پنج درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به روند رو به رشد مصرف برق در بخش اداری افزود: مقرر شد ادارات مصرف برق خود را در تابستان جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیراداری ۶۰ درصد کاهش دهند که در مجموع ضمن آنکه کاهشی صورت نگرفت بلکه با رشد بار مصرفی ۲.۸ مواجه بودیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به ظرفیت ادارات برای تولید برق اشاره و خاطرنشان کرد: بر حسب تکلیف دولت همه ادارات باید تا ۲۰ درصد از انرژی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

وی ادامه داد: در بخش خانگی هم اعلام شد هر مشترکی نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهد، مشمول پاداش می‌شود که تا حدودی تأثیرگذار بوده و رشد مصرف برق در این بخش فقط هفت دهم درصد بوده است.

کوتاهی ادارات استان کردستان در مدیریت مصرف برق

لهونیان اضافه کرد: برای مشترکان کم مصرف بخش خانگی در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد بالغ بر ۸۲ میلیارد ریال پاداش از طریق صورتحساب‌های مصرفی اعمال و یا در مرحله اعمال و پرداخت است.

وی گفت: تاکنون ۲۹۳ هزار صورتحساب مصرفی برای مشترکان بخش خانگی استان کردستان در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد مشمول پاداش شده است که ۱۲ هزار قبض آن رایگان، ۷۸ هزار صورتحساب دارای بستانکاری و تعداد ۲۰۳ هزار صورتحساب صادره نیز همراه با تخفیف بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان خاطرنشان کرد: امسال در بخش عمومی و اداری مصرف برق استان کردستان با رشد ۲.۸ درصدی و در بخش صنعت نیز با رشد ۱۵.۷ درصدی همراه بوده است.

عبدالله رشیدی‌پور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: بالغ بر ۱۲۰ دستگاه اجرایی، نهاد و ارگان استانی در کردستان دارای دیزل‌ژنراتور هستند، اما در زمان اوج مصرف برق برابر با گزارش‌های آماری هفتگی که از اتاق پایش شرکت توزیع برق استخراج می‌شود، از آن استفاده نمی‌کنند که در صورت همکاری نکردن، مولدهایشان به دستگاه‌های دیگر تحویل داده می‌شود.

وی ضمن انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌ها در زمینه همکاری برای مدیریت مصرف برق افزود: همه ما مسئول هستیم و در این رابطه تمام تلاش خود را باید به کار بگیریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کردستان بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: انرژی موضوعی عام‌المنفعه است و دستگاه‌ها و مردم باید در زمینه استفاده درست و بهینه از آن، احساس مسئولیت کنند.

کد خبر 681271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.