برنامه‌های آموزش فرهنگ شهروندی به کاهش میزان تصادفات کمک کرده است

شهردار تیران با بیان اینکه ارتقای سطح دانش و مهارت شهروندان در برخورد با معضلات اجتماعی از اهداف برنامه‌های آموزش فرهنگ شهروندی است، گفت: کاهش تصادفات ناشی از همین فرهنگ بوده و مدیریت شهری با انجام اصلاحات هندسی و طرح‌های ترافیکی مانع از وقوع حوادث شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمدرضا ذاکری امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه _ در جلسه مشترک با فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه تأمین امنیت از زیرساخت‌های اساسی توسعه شهری است، اظهار کرد: تدبیر و آینده‌نگری برای اجرای طرح و پروژه‌های شهری با انجام تمهیدات ترافیکی مورد توجه مدیریت شهری است.

وی با اعتقاد بر نقش پیشگیری از وقوع جرم، هم فکری و تعامل بین بخشی را در کاهش جرایم، تصادفات و حوادث مهم دانست و افزود: برای دستیابی به این مهم همه باید همکاری کنند.

شهردار تیران با بیان اینکه ارتقای سطح دانش و مهارت شهروندان در برخورد با معضلات اجتماعی از اهداف برنامه‌های آموزش فرهنگ شهروندی است، خاطرنشان کرد: شهرداری در فضای مجازی و از طریق تابلوهای سطح شهر به این موضوع می‌پردازد.

ذاکری با اشاره به فرهنگ ترافیک شهروندان تیران، تصریح کرد: کاهش تصادفات ناشی از همین فرهنگ بوده و مدیریت شهری با انجام اصلاحات هندسی و طرح‌های ترافیکی مانع از وقوع حوادث شده است.

یوسف بهرام‌پور، فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه نشست مشترک اداری با هدف تقویت تعاملات بین سازمانی در راستای موضوعات امنیتی و ترافیکی برگزار می‌شود، تاکید کرد: تعاملات بین بخشی می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع و امکانات را به اشتراک بگذارد.

وی ادامه داد: آموزش و ارتقای سطح دانش عمومی یکی از مؤلفه‌های ارزشمند در کاهش جرم است که لازم است شهرداری در تبلیغات شهری به آن بپردازد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: نگاه جامع به فعالیت‌های عمرانی، ساخت‌وسازها، ساماندهی بافت‌های فرسوده و خانه‌های تخریبی می‌تواند از وقوع جرم و ایجاد بسترهای جرم‌ساز پیشگیری کند.

بهرام‌پور اعتقادات مذهبی شهروندان این شهرستان را در کاهش وقوع جرم مهم دانست و افزود: امنیت در این منطقه به لحاظ اعتقادات و نگرش مذهبی پایدار است.

کد خبر 681239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.