انتظار اصفهان از وزارت نیرو فعال‌سازی پروژه تونل سوم کوهرنگ است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه انتقال آب از طریق پروژه تونل سوم کوهرنگ از سوی وزارت نیرو فراموش شده است، گفت: انتظار ما از وزارت این نیرو فعال‌سازی این پروژه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم مردادماه_ در نطق پیش از دستور نودونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: امروز در خدمت تعدادی از آزادگان سرافراز اصفهانی هستیم، از این‌رو حضور آن‌ها را در صحن علنی شورا گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه در نخستین جلسات سال سوم دوره ششم شورا هستیم، گفت: فعالیت کمیسیون‌های تخصصی شورا آغاز شده است، این کمیسیون‌ها با قوت و قدرت برنامه‌های جدید خود را با محوریت بررسی پروژه‌های شاخص و امور اساسی شهر در حال پیگیری هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات کاری اجرایی و عملیاتی با حضور معاونان شهردار افزود: این هفته دومین جلسه با حضور معاون خدمات شهری برگزار می‌شود و تمام موارد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، امیدواریم این روند منجر به جهش خدمت رسانی و اقدامات اجرایی برای شهر شود.

وی ادامه داد: هر هفته با یکی از کمیسیون‌های شورا جلسه خواهیم داشت و روند فعالیت‌های این کمیسیون را دنبال خواهیم کرد تا کمیسیون‌های تخصصی نیز به کارایی و بالندگی برسند.

نورصالحی با اشاره به نیاز فضای سبز شهر اصفهان به آب تصریح کرد: در هفته‌های گذشته همراه با آبیاری باغات دو نوبت سهم آب برای مادی‌ها پیش بینی شد؛ اما هیچ چیز جای جریان پایدار آب در زاینده رود را نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای استانی اعم از مدیریت استان و نمایندگان به اندازه ظرفیت خود موضوع را دنبال می‌کنند و وزارت نیرو نیز باید بخش عملیاتی و اجرایی را دنبال کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در این میان آنچه که در مدیریت وزارت نیرو فراموش شده انتقال آب از طریق پروژه تونل سوم کوهرنگ است؛ پروژه‌ای ۲۰ ساله و بزرگ در سطح ملی که ۶۵ کیلومتر در پیچیده‌ترین نقاط از نظر زمین‌شناسی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر رهبر معظم انقلاب به اصفهان بودجه برای سد آن پیش بینی اما محقق نشد، گفت: دو سال است که بنا به دلایلی از جمله ناکارآمدی و سو مدیریت، آب در این تونل جریان ندارد؛ در حالی که این پروژه سهم آب قابل ملاحظه‌ای برای اصفهان است و قرار بود آب برای یزد و کرمان از محل خروجی این تونل باشد، در حالی که انتقال‌ها از اصل زاینده‌رود در حال انجام است، اما این تونل در حال حاضر آبی به زاینده‌رود اضافه نمی‌کند.

نورصالحی اضافه کرد: همه مراحل قانونی از گذشته پیگیری و در سال‌های مختلف برای آن بودجه‌ها پیش‌بینی شده اما اکنون این پروژه معطل مانده است، بنابراین انتظار ما از وزارت این نیرو فعال‌سازی این پروژه است، در واقع باید پرسید چرا این پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک ولادت امام محمدباقر (ع) گفت: امروز همچنین سالروز تولد ابن سینا دانشمند شهیر ایرانی است که این روز را گرامی می‌داریم.

وی با گرامیداشت یاد علامه مجلسی گفت: علامه مجلسی فخر جهان شیعه است و مزار این عالم بزرگوار در اصفهان واقع شده که افتخاری برای ما به شمار می‌رود.

کد خبر 681212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.