جابه‌جایی درختان خیابان عباس‌آباد با اخذ مجوز انجام شده است

شهردار آران و بیدگل گفت: حذف و جابه‌جایی درختان خیابان عباس‌آباد تا خیابان سجادیه پس از اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه انجام شده است.

محسن صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امید می‌رود ادارات برق و آب و فاضلاب برای اجرای پروژه دهانه دوم پل آران و بیدگل به کاشان همکاری کنند تا عملیات زیرسازی و آسفالت پروژه اجرایی شود.

وی افزود: به زودی و به منظور سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه نشستی با اعضای شورای اسلامی شهر کاشان برگزار خواهد شد.

شهردار آران و بیدگل با اشاره به انتقاد شهروندان ساکن در پردیسان دو واقع در منطقه دو از بلاتکلیف ماندن در صدور پروانه ساخت، خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست شهروندان و پیگیری‌های به عمل آمده، قرارداد پردیسان دو به شورای شهر ارسال شده است و منتظر مصوبه شورای شهر و تأیید کمیته انطباق هستیم.

صانعی با اشاره به انتقاد شهروندان مبنی بر اینکه چرا چهار ماه است درختان ابتدای خیابان عباس‌آباد به بهانه تعریض خیابان قطع شده است، تصریح کرد: حرم حضرت محمد هلال (ع) طرح مصوب کمیسیون عالی معماری و شهرسازی را دارد و بر این اساس خیابان عباس‌آباد از ابتدای ورودی پارکینگ حرم و خیابان سجادیه دارای طرح مصوب تعریض است.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ مجوز اجرای طرح از سازمان اوقاف و موقوفات واقع در خیابان مفتح اخذ و مقدمات اجرای آن آغاز شد.

شهردار آران و بیدگل ادامه داد: حذف و جابه‌جایی درخت‌های خیابان عباس‌آباد تا خیابان سجادیه به کمیسیون مربوطه جهت اخذ مجوز ارجاع شد و پس از اطمینان از اینکه تمام درخت‌ها با اجرای طرح در محدوده خیابان قرار می‌گیرد، مجوز حذف فضای سبز اعطا و مصوبات اجرا شده است.

صانعی اضافه کرد: قسمتی از موقوفات حرم مطهر که مجوز تهاتر آن اخذ شده بود در تصرف اشخاص حقیقی است و متصرفان دارای حق و حقوق از جمله حق سرقفلی هستند؛ بنابراین مذاکرات اولیه انجام شد، اما در مراحل نهایی عقد توافق به‌رغم مذاکرات مفصل و توافقات اولیه، اشخاص حاضر به تمکین به قانون و اجرای توافق نشدند.

وی گفت: با توجه به مجوز اوقاف مبنی بر تهاتر کل موقوفات با یکدیگر و نبود توافق املاک در طرح خیابان مفتح، طرح خیابان عباس‌آباد نیز متوقف شده است.

شهردار آران و بیدگل گفت: پس از بررسی‌های مجدد، طبق نظر کارشناس موقوفات از یکدیگر تفکیک شد. قراردادهای موقوفات خیابان مفتح و خیابان عباس‌آباد هریک به صورت مستقل در حال پیگیری است که به محض حصول نتیجه ضمن اجرای طرح تعریض، نسبت به احداث فضای سبز طبق مصوبات اقدام خواهد شد.

کد خبر 681160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.