میزان حاشیه‌نشینی در شهر سنندج از میانگین کشوری بیشتر است

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج گفت: اگرچه حاشیه‌نشینی در بسیاری از مناطق کشور وجود دارد، اما این میزان در شهر سنندج از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز ابراهیم‌آبادی امشب _شنبه بیست‌وهشتم مردادماه_ در جلسه کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار که با حضور تعدادی از اعضای شورا، شهردار سنندج و نمایندگانی از دستگاه‌های خدمات‌رسان و معتمدان محلی و با محوریت ناحیه منفصل شهری ننله برگزار شد، اظهار کرد: توسعه متوازن در سطح شهر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شورای دوره ششم محسوب می‌شود و تمام اقشار جامعه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های عادلانه در شهر بهره‌مند شوند.

وی افزود: اگرچه حاشیه‌نشینی در بسیاری از مناطق کشور دیده می‌شود، اما این میزان در سنندج از میانگین کشوری بیشتر است.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: در سال ۱۳۸۹ ناحیه ننله با وسعت ۵۷ هکتار جزوه محدوده شهری قرار گرفت که در حال حاضر حدود ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

وی تصریح کرد: خدماتی که شورای دوره ششم با مجموعه مدیریت شهری در دو سال گذشته در نواحی مختلف منفصل شهری انجام داده، به نسبت دوره‌های گذشته متفاوت بوده است که از آن جمله می‌توان به حجم وسیعی از آسفالت معابر و کوچه‌ها، احداث میادین و تکمیل بلوار ورودی ننله اشاره کرد.

ابراهیم‌آبادی به شعار این دوره از شورای اسلامی شهر سنندج با محوریت ایجاد توسعه متوازن در سطح شهر و تمرکز زدایی اشاره کرد و گفت: خدماتی که در گذشته در سطح شهر و مناطق برخوردار صورت می‌گرفت، به نواحی منفصل شهری نایسر، ننله و حسن‌آباد نیز سوق داده شده و به نوعی توازن و توسعه در شهر به نسبت گذشته در حال برقراری است که این رویکرد به نسبت دوره‌های گذشته متفاوت است، هر چند که همشهریان ما در نواحی منفصل شهری، شأن و جایگاهشان بیشتر و با ارزش‌تر از این خدمات است.

وی در ادامه به انتشار گزارشی در فضای مجازی مبنی بر موانع و مشکلات ناحیه منفصل شهری ننله در حوزه آب و فاضلاب، برق و فضای سبز اشاره و خاطرنشان کرد: با همفکری اعضای شورای اسلامی شهر، دستگاه‌های خدمات‌رسان و معتمدان مردم این ناحیه، موانع و مشکلات بررسی می‌شود و باید شرایطی فراهم شود تا مضاعف‌تر بتوانیم خدماتی که شایسته این شهروندان است را ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر سنندح، مسئولیت را امانتی بزرگ از جانب خداوند دانست و افزود: در رهگذر این مهم تنها خدمت بی‌منت و صادقانه است که به یادگار می‌ماند.

کد خبر 681148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.