مرز خسروی برای میزبانی از زوار اربعین حسینی آماده شده است

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد زوار از مرز خسروی با توجه به ۲۴ ساعته شدن مرز گیت‌های خروجی افزایش یافته است و ۹۰ گیت جدید نیز در مرز منذریه عراق نصب و فعال شده است تا زائرین با سهولت از مرز به سمت عتبات عالیات خارج شوند.

محمدطیب صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تمام اقدامات زیرساختی در مرز خسروی برای پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) تکمیل شده است و بزودی تا روز پنجشنبه مراسم رسمی آغاز عملیات اربعین حسینی در پایانه مرزی خسروی برگزار می‌شود.

وی افزود: تمام دستگاه‌های عضو ستاد اربعین استان کرمانشاه با تمام ظرفیت در مرز خسروی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین مستقر شدند و در حال فعالیت هستند.

استاندار کرمانشاه گفت: امسال با موافقت دولت عراق مرز خسروی ۲۴ ساعته شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تردد زوار از این مرز چندین برابر افزایش یابد، بنابراین تمام تدابیر لازم برای افزایش زوار اندیشیده شده و اقدام زیرساختی برای میزبانی از افزایش چندبرابری ظرفیت زوار انجام شده است.

وی تصریح کرد: شهر تاریخی قصرشیرین که قدمت طولانی در پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) دارد و در نزد مؤمنین ایرانی به عنوان دروازه اصلی کربلا از دیرباز شناخته شده، در نزدیکی مرز خسروی و پشتیبان اصلی این مرز است.

صحرایی گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد زوار از مرز خسروی با توجه به ۲۴ ساعته شدن مرز گیت‌های خروجی افزایش یافته است و ۹۰ گیت جدید نیز در مرز منذریه عراق نصب و فعال شده است تا زائرین با سهولت از مرز به سمت عتبات عالیات خارج شوند و در محوطه پایانه مرزی خسروی ۱۲ هزار مترمربع سایه بان جدید همراه با مه‌پاش نصب شده است.

وی از تمام مردم ایران اسلامی برای سفر به استان کرمانشاه و استفاده از مرز خسروی و عبور از شهر تاریخی قصرشیرین به عنوان قدیمی‌ترین دروازه کربلا دعوت کرد و افزود: تمام تلاش مجموعه ستاد اربعین استان کرمانشاه بر این است که میزبانان خوبی برای مهمانان و زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

به گزارش ایمنا، مرز خسروی در ۱۸ کیلومتری شهر تاریخی قصرشیرین به عنوان قدیمی‌ترین گذرگاه رسمی و دروازه کربلا شناخته می‌شود و از دیرباز مردم سراسر کشور از این مسیر برای رفتن به عتبات عالیات استفاده می‌کردند.

کد خبر 681124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.