راهنمای کامل سفر با اتوبوس به اصفهان

با نگاه به اصفهان می‌توان بخش‌های مهمی از تاریخ و معماری ایران را مشاهده کرد. این شهر که از آن در سفرنامه‌های افراد مشهور نیز یاد شده، همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای رفتن به اصفهان، سفر جاده‌ای است. می‌توان به‌راحتی از اسنپ تریپ یک بلیط اتوبوس خرید و راهی سفر شد. در طول مسیر نیز بازدید از شهرها و مناظر بین راه می‌تواند لذت‌بخش باشد.

درباره شهر اصفهان

استان اصفهان در مرکز کشور و در دامنه کوه‌های زاگرس قرار دارد. آب‌وهوای شهر اصفهان معتدل است. متاسفانه با خشک شدن زاینده‌رود، کمی به خشکی هوای شهر اضافه شده است. استان اصفهان از نظر وسعت ششمین و از نظر جمعیت سومین استان کشور محسوب می‌شود. جمعیت این استان متشکل از گرجی‌ها، لرهای بختیاری، ارامنه، ترک‌ها و یهودی‌ها است.

زمان مناسب سفر به اصفهان با اتوبوس

بهترین زمان برای خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان و بازدید از این شهر، فصل بهار است. در بهار، آب‌وهوای اصفهان برای گشت‌وگذار بسیار مناسب به نظر می‌رسد. رودها، چشمه‌ها و آبشارهای اطراف شهر، در بهار به پرآب‌ترین حالت خود را دارند. چنانچه در این فصل به اصفهان رفتید، از آبشارهای پونه‌زار، کرد علیا و چشمه آب ‌معدنی و آب گرم ورتون بازدید کنید.

در بهار راحت‌تر می‌توان از گوشه‌وکنار شهر دیدن کرد. از بهترین جاذبه‌های اصفهان می‌توان به میدان نقش‌جهان، عالی قاپو، چهارباغ، کلیسای وانک و غیره اشاره کرد. با رفتن به بازارهای سنتی این شهر نیز می‌توانید از سوغاتی‌های معروف اصفهان خریداری کنید.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به اصفهان

فاصله زمینی شهرهای کشور با اصفهان

فاصله جاده‌ای برخی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور با اصفهان عبارت است از:

  • فاصله تهران تا اصفهان 414 کیلومتر
  • فاصله تبریز تا اصفهان 1038 کیلومتر
  • فاصله مشهد تا اصفهان 1238 کیلومتر
  • فاصله کرمان تا اصفهان 703 کیلومتر
  • فاصله شیراز تا اصفهان 481 کیلومتر
  • فاصله ساری تا اصفهان 664 کیلومتر
  • فاصله زاهدان تا اصفهان 1244 کیلومتر
  • فاصله بوشهر تا اصفهان 801 کیلومتر
  • فاصله آبادان تا اصفهان 903 کیلومتر
  • فاصله یزد تا اصفهان 316 کیلومتر

پایانه‌های مسافربری اصفهان

در شهر اصفهان 4 پایانه اتوبوس‌رانی فعالیت می‌کنند. این 4 پایانه وظیفه جابه‌جایی تمامی مسافرانی را که با اتوبوس به اصفهان سفر می‌کنند، بر عهده دارند. ترمینال‌های اصفهان عبارت‌اند از:

  • ترمینال کاوه اصفهان: این پایانه که در شمال شهر واقع شده است، مهم‌ترین پایانه اتوبوس‌رانی استان اصفهان به‌حساب می‌آید. کسانی که می‌خواهند به پایتخت سفر کنند، می‌توانند از این ترمینال بلیط اتوبوس اصفهان به تهران را تهیه کنند.
  • ترمینال صفه اصفهان: دومین ترمینال مهم شهر اصفهان، صفه است که در جنوب این شهر و در ابتدای جاده اصفهان به شیراز قرار دارد.
  • ترمینال جی: این پایانه که در شرق اصفهان قرار دارد، بیشتر برای سفر به شهرهای شرقی استان استفاده می‌شود.
  • ترمینال زاینده‌رود: آخرین ترمینال اصفهان به نام زاینده‌رود در غرب شهر و بلوار میرزا کوچک خان جنگلی قرار دارد.

سفر به اصفهان با اتوبوس

بسیاری از مسافران هنگامی که می‌خواهند از شهرهایی مانند تهران به اصفهان بروند، اتوبوس را انتخاب کنند. با خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان مدت زیادی برای رسیدن به مقصد در راه نخواهید بود. هنگام سفر با اتوبوس از پایتخت به اصفهان، می‌توانید از شهرهای بین مسیر نیز دیدن کنید.

برای سفر جاده‌ای از تهران به اصفهان سه مسیر اصلی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • مسیر اول: این مسیر که در آن مسافران از شهرهای از قم و کاشان گذر می‌کنند، 448 کیلومتر است.
  • مسیر دوم: این مسیر 431 کیلومتری از شهرهای قم، سلفچگان، دلیجان و استان مرکزی می‌گذرد.
  • مسیر سوم: این مسیر 436 کیلومتری از اتوبان کرج شروع می‌شود و از شهرهای ساوه، سلفچگان و میمه عبور می‌کند.
  • مدت‌زمان تقریبی رسیدن به مقصد با اتوبوس از هرکدام از این مسیرها نزدیک به 6 ساعت است.

خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران

برای خرید بلیط اتوبوس می‌توان از دو روش استفاده کرد؛ حضوری و اینترنتی. در روش حضوری، مسافران باید خود را به ترمینال برسانند و به صورت مستقیم بلیط خریداری کنند. این روش به دلیل مشقاتی که دارد، رفته‌رفته در حال منسوخ شدن است. دلیل این امر، صرف وقت و هزینه اضافه برای رفتن به محل تهیه بلیط و احتمال پیدا نکردن بلیط موردنظر است.

در روش آنلاین می‌توان به‌راحتی در عرض یک دقیقه بلیط خود را خریداری کرد. یکی از بهترین وب‌سایت‌ها در این زمینه، اسنپ تریپ است. از طریق این سامانه می‌توانید به انواع بلیط‌ها مانند بلیط اتوبوس تهران اصفهان و ... دسترسی داشته باشید. هنگام تهیه بلیط از اسنپ تریپ می‌توانید صندلی خود را نیز انتخاب کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام رزرو بلیط، امکان پیگیری توسط پشتیبانی 24 ساعته اسنپ تریپ وجود دارد.

راهنمای کامل سفر با اتوبوس به اصفهان

هزینه بلیط اتوبوس اصفهان به تهران

هزینه بلیط اتوبوس به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ ازجمله این عوامل می‌توان به نوع اتوبوس، شرکت مسافربری و همچنین زمان سفر اشاره کرد. طبیعتا انتخاب اتوبوس‌های VIP به دلیل امکانات و خدمات بیشتری که ارائه می‌دهند، گران‌تر از انواع عادی است. زمان سفر نیز می‌تواند تاثیر زیادی در نوسان قیمت بلیط بگذارد. بلیط اصفهان در زمان نوروز بیشترین قیمت را دارد. ارزان‌ترین زمان نیز مربوط به فصل زمستان است.

جمع‌بندی

سفر با اتوبوس به اصفهان می‌تواند راحت و خاطره‌انگیز باشد. اتوبوس جزء وسایل نقلیه در دسترس است و هر روزه سفرهای زیادی با آن به مقصد اصفهان انجام می‌شوند. بلیط اتوبوس را می‌توان به سادگی از وب‌سایت اسنپ تریپ خریداری کرد. این کار در زمان بسیار کوتاهی قابل انجام است. مسافرانی که به طور مستمر بلیط سفر خود را از این سامانه تهیه کنند، برای سفرهای آتی خود کد تخفیف دریافت خواهند کرد.

کد خبر 681070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.