۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
آخرین جزئیات زلزله دماوند

دقایقی قبل زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر حوالی دماوند، تهران را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به لرزه درآورد؛ این در حالی است که در پی این حادثه ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارت‌های احتمالی حادثه به محل اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین‌لرزه ۳.۹ ریشتری، ساعت ۱۳:۴۸ امروز _شنبه بیست‌وهشتم مردادماه_ دماوند در استان تهران را لرزاند.

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و ۱۰ کیلومتری دماوند، ۱۳ کیلومتری رودهن و ۱۶ کیلومتری بومهن در استان تهران رخ داده است، موقعیت این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۵.۷۹۶ درجه شمالی و طول جغرافیایی ۵۲.۰۲۶ درجه شرقی بوده است.

اعزام ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر به دماوند

شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران از ‎زمین لرزه ۳.۹ ریشتری حوالی دماوند خبر داد و اظهار کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر حوالی دماوند، تهران را در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، در ساعت ۱۳:۴۸ به لرزه درآورد.

وی افزود: در پی این حادثه ۲ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارت‌های احتمالی حادثه به محل اعزام شدند و تمام پایگاه‌های هلال‌احمر استان تهران به حالت آماده‌باش درآمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران تصریح کرد: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش‌های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در پی وقوع زلزله حوالی دماوند

حامد یزدی‌مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران امروز _شنبه بیست‌وهشتم مردادماه_ در نشست خبری در جمع خبرنگاران از وقوع زمین لرزه در دماوند خبر داد و با اشاره به اینکه طبق اعلام مرکز ژئوفیزیک بزرگی این زلزله ۳.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی دماوند در استان تهران بوده است، اظهار کرد: این زمین لرزه دقایقی قبل رخ داده است.

وی افزود: با توجه به وقوع این زمین لرزه، مدیریت بحران با اعلام به تمام دستگاه‌های عضو ستاد در آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آمادگی کامل این ستاد خبر داد و گفت: از مردم درخواست می‌کنم، آرامش خود را حفظ کنند.

کد خبر 681050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.