میزبانی مسجد مقدس جمکران از زائران ایرانی اربعین

اربعین سال جاری، شبستان امام حسن عسگری (ع) مسجد مقدس جمکران محل اصلی اسکان زائران ایرانی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم صدوقی رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد مقدس جمکران امروز _شنبه بیست و هشتم مردادماه_ در جلسه هماهنگی ستاد اربعین شهرداری قم ضمن تشکر از حضور پررنگ حوزه خدمات شهری شهرداری قم، ستاد تسهیلات استان و ستاد اربعین در ایام اربعین در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در مسجد مقدس جمکران، شبستان امام حسن عسگری (ع) مانند سال‌های گذشته فضای مرکزی در حوزه اسکان از زائرین اربعین است که الزاماتی برای سرمایش و زیرساخت‌های این شبستان وجود دارد.

وی با اشاره به میزبانی مسجد مقدس جمکران از پنجم تا پایان ماه صفر از زائران اربعین، افزود: سال گذشته و پس از پایان ماه صفر تا حدود هشتم ماه ربیع‌الاول، چندین کاروان اتباع پاکستانی در قم حضور داشتند که باعث ایجاد معضلاتی شده بود و امسال باید این موضوع موردتوجه باشد.

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد مقدس جمکران به حضور بیش از ۱۰۰ هزار زائر از پاکستان، افغانستان، هند و استان‌های شرقی در مسجد مقدس جمکران در سال گذشته، ادامه داد: امسال نیز باوجوداینکه قرار بر اسکان زائران غیر ایرانی در امامزاده جمال است، اما به دلایل شرایط جغرافیایی، پارکینگ‌ها و فضای باز مسجد مقدس جمکران، یقیناً زائران غیر ایرانی نیز به مسجد مراجعه خواهند کرد.

صدوقی تاکید کرد: درخواست حضور پررنگ شهرداری قم را همچون سال‌های قبل در مباحث زیرساختی داریم تا بتوانیم همدلی و همکاری لازم را در خدمت‌رسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اختصاص پارکینگ شماره دو مسجد مقدس جمکران به زائران اربعین، گفت: این پارکینگ فضای بزرگی برای زائرانی است که با اتوبوس به قم مشرف می‌شوند.

رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد مقدس جمکران با اشاره به موکب عمود ۱۰۹۰ مسیر نجف به کربلا، اظهار کرد: این موکب، موکب دوم مسجد جمکران است که در آن به زائران خدمت‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 681043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.