همکاری شهرداری و مدیریت حرم مطهر برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به تلاش شهرداری برای خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران در ایام ماه محرم گفت: همکاری وسیع و محکمی میان همه مجموعه‌ها به‌ویژه شهرداری قم و آستان مقدس بانوی کرامت دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلیمن صفر فلاحی‌نژاد امروز _شنبه بیست‌وهشتم مردادماه_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اربعین حسینی، طرح علمداران خدمت با تقدیر و تشکر از همه مجموعه‌ها، نهادها و سازمان‌های نظامی، انتظامی، خدماتی و رفاهی به‌ویژه شهرداری کلان‌شهر قم برای اقدامات ایام محرم اظهار کرد: در ایام ماه محرم تلاش فراوانی برای خدمت‌رسانی به زائرین و عزاداران انجام شده و همکاری وسیع و محکمی بین همه مجموعه‌ها به خصوص شهرداری قم و آستان مقدس بانوی کرامت دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه استان قم حلقه مواصلاتی بیش از ۱۵ استان کشور است، مطرح کرد: زائران کربلای معلی در راه رفت و برگشت دو مرتبه به شهر قم وارد می‌شوند و با عنایت به اینکه نگین این شهر مقدس و حرم اهل بیت (ع)، حرم حضرت معصومه (س) است، لازم است در حوزه‌های نیازهای اساسی زائرین مانند اسکان و رفاهیات مربوط به زائر برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: فضای فیزیکی حرم پاسخگوی این حجم از زائر نیست، بنابراین فضاهای محدودی را مانند زائرسرای کوثر، برای اسکان اختصاص زائران داخل حرم مطهر اختصاص دادیم.

فلاحی‌نژاد با اشاره به درخواست‌ها و پیشنهادهایی در خصوص ارائه خدمت در ایام اربعین تصریح کرد: در این حوزه لازم است یک تبادل اطلاعات با سایر دستگاه‌ها برای اسکان داشته باشیم تا از طریق اطلاع‌رسانی دقیق، زائران از فضاهای موجود مطلع شوند.

وی با اشاره به جغرافیای اطراف حرم مطهر مثل خیابان اراک، بلوار بهار و میدان آستانه گفت: درخواست ما این است که یک‌سری انبارهای توشه برای ما فراهم شود، زیرا امانت‌داری‌های ما در حال حاضر نیز پاسخگوی این حجم از زائرین به خصوص با توجه به شرایط بازرسی‌ها نیست.

فلاحی‌نژاد تصریح کرد: هم‌چنین درخواست داریم در اطراف حرم مطهر، نانوایی‌ها با سازوکار مناسبی برای تسهیل کار زائر فعالیت کرده و یا نانوایی مستقلی برای ایام اربعین فعال شود.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تأکید بر لزوم تأمین آب آشامیدنی مطرح کرد: در بحث آب امسال تلاش کردیم آبسردکن‌ها با تمام ظرفیت در داخل حرم فعال باشند و به علاوه تقویت نیز شده‌اند، اما همچنان پاسخگوی این حجم از زائر نیست و لازم است در اطراف حرم نسبت به بحث آب آشامیدنی اقداماتی صورت گیرد.

وی بر تسهیل تردد زائران تأکید کرد و گفت: با توجه به نزدیکی حرم مطهر به ایستگاه راه‌آهن و نیز با توجه به ساعات وارد شدن قطارها به ایستگاه، قاعدتاً نزدیک‌ترین محل برای زائر حرم است و اگر بخواهیم زائران را به محل دیگری هدایت کنیم، نیازمند حمل‌ونقل بیست‌وچهارساعته هستیم.

فلاحی‌نژاد با تأکید بر اینکه پارکینگ‌های اطراف حرم در این ایام تسهیلاتی را برای زائران در نظر بگیرند، تصریح کرد: به دلیل اطلاع نداشتن زائر از اینکه پارکینگ‌ها زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند، در حرم بسیاری از مسائل انتظامی صرف موارد مربوط به پارکینگ می‌شود، به همین جهت اقداماتی انجام و تابلوهایی نصب شود تا مشخص شود که پارکینگ‌ها زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به لزوم ایجاد ایستگاه صلواتی در اطراف حرم مطهر به‌ویژه کنار کلانتری معصومیه در رودخانه ادامه داد: از شهرداری نسبت به تنظیف اطراف حرم مطهر کمال تشکر را داریم. در این ایام به واسطه دو موضوع امنیتی و نیز تمیزی و رضایت زائران باید توجه داشت که به‌طور مرتبا سطل‌های زباله تخلیه شوند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی با مجموعه‌ها بتوانیم نهایت همکاری را با دستگاه‌ها در حوزه امنیتی داشته باشیم.

کد خبر 681028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.