دشمنان ما اگر نترسند، یک لحظه هم کوتاه نمی‌آیند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در جمع فرماندهان و مدیران صنایع دفاعی استان گفت: دشمنان ما اگر نترسند یک لحظه هم کوتاه نمی‌آیند، بنابراین نیروهای مسلح باید آن‌قدر تقویت شوند که دشمنان از آن‌ها بترسند، یعنی همان کاری که در جنگ انجام دادیم.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در جمع فرماندهان و مدیران صنایع دفاعی اصفهان ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد صدور فرمان حضرت امام (ره) در تأسیس وزارت دفاع با اشاره به رشد روزافزون و رو به جلوی نیروهای مسلح اظهار کرد: وزارت دفاع و نیروهای مسلح یکی از ارگان‌هایی است که روز به روز به جلو رفته و رشد کرده است و نیروهای مسلح ما هم در زمینه‌های معنوی و هم زمینه‌های مادی و تسلیحاتی رشد داشته‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم دریابیم که چه میزان کار شده است، باید بدانیم که در ۸ سال دفاع مقدس، دشمن به دنبال این بود که ما سلاح از دیگران دریافت نکنیم و با خرید وسایل جنگی از دیگران تقویت نشویم، در حالی که اکنون این مسئله برعکس شده است و در حال حاضر سعی آمریکا و سایر دشمنان این است که ما به دیگران سلاح نفروشیم و این نشان‌دهنده میزان رشد ما است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» این آیه را دستور و قانونی برای نیروهای مسلح دانست و گفت: ما به‌طور کامل به این آیه شریفه عمل کردیم و هیچ کشوری چنین دستور و قانونی برای نیروهای مسلح خود ندارد.

وی یادآور شد: قرآن می‌فرماید «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم» برای دشمن در حد توان خود و هر چه می‌توانید آماده کنید و رباط الخیل در اینجا همان ماشین‌های جنگی است و می‌فرماید «تا توان دارید» و در عین حال می‌فرماید «تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» آن مقدار سلاح داشته و قوی باشید که دشمنان بترسند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر لزوم قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح در برابر دشمنان تصریح کرد: دشمنان ما اگر نترسند، یک لحظه هم کوتاه نمی‌آیند، بنابراین باید آن قدر نیروهای مسلح تقویت شوند که دشمنان مؤمنین و دشمن خدا از آنها بترسند، یعنی همان کاری که در جنگ انجام دادیم و ضربه‌ای به بعثی‌ها وارد شد که حتی دیگر کشورهای اطراف نیز جرئت اینکه حرفی بزنند، پیدا نکردند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تضمین خداوند در عمل به این آیه شریفه گفت: به‌طور مسلم این کار بسیار زحمت و خرج دارد، اما خداوند متعال می‌فرماید «وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم» هرچه در راه خدا خرج کنید، وفا می‌شود، یعنی به‌طور کامل داده می‌شود «وَأَنتُم لا تُظلَمونَ» و هیچ ظلمی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در قسمت سلاح‌های دریایی، زمینی و هوایی بسیار خوب کار کرده و پیشرفت داشته‌اند، این در حالی است که پیش از انقلاب اجازه نمی‌دانند حتی به فیلتر یک هواپیما نزدیک شویم، اما اکنون قادر به ساخت هواپیما و پهپاد هستیم و البته باید به بهترین وجه بسازیم و بهترین جنس را استفاده کنیم که از نظر سلامت، قدرت و زیبایی نمونه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در ادامه با اشاره به حضور نیروهای مسلح در پروژه‌های عمرانی و سازندگی در کشور افزود: نیروهای مسلح ما در کارهای اجتماعی، جاده‌سازی، پل‌سازی و سدسازی نیز حضور دارند، این در حالی است که در کشورهای دیگر ممکن است جنگ نشود و نیروهای مسلح هیچ خدمتی هم برای کشور خود نکنند، اما نیروهای ما زمانی که جنگی نباشد نیز می‌خواهند همان جهاد را داشته باشند و برای کشور خود کوشش کنند.

وی با اشاره به جناحی و سیاسی نبودن نیروهای مسلح در کشور خاطرنشان کرد: در هر زمینه‌ای که نیروهای مسلح وارد شده‌اند، بهتر کار را انجام داده‌اند و علت اصلی نیز در این است که سیاسی‌بازی در نیروهای مسلح وجود ندارد و هر کاری که خدا می‌پسندد آنها نیز می‌پسندند.

کد خبر 681012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.