احیای ۱۵۰ مدرسه تحت تاثیر فرونشست در اصفهان با بهره‌مندی از سازه‌های سبک

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تغییرات اقلیمی در کشور، پدیده نوظهور فرونشست سبب از مدار خارج شدن حدود ۱۵۰ واحد آموزشی در اصفهان شده است و استفاده از سازه‌های سبک یکی از راهکارهای ساخت مدارس در مواجه با فرونشست زمین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _بیست‌وهشتم مردادماه_ در برگزاری دومین روز از سی و هفتمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش کشور که به صورت برخط در مراکز استان‌ها با بیان اینکه ساخت و تجهیز مدارس و رسیدگی به فضای فیزیکی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات آموزش و پرورش است، اظهار کرد: تغییرات معماری می‌تواند متناسب‌تر با فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشد و از مصالح به‌روزتر استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تغییرات اقلیمی در کشور، پدیده نوظهور فرونشست سبب از مدار خارج شدن حدود ۱۵۰ واحد آموزشی در اصفهان شده است، افزود: استفاده از سازه‌های سبک یکی از راهکارهای ساخت مدارس در مواجه با فرونشست زمین است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مهر، بزرگ‌ترین پروژه در سراسر کشور است و هیچ پروژه‌ای به میزان پروژه مهر، افراد جامعه را درگیر فعالیت نمی‌کند، تصریح کرد: حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مستقیم درگیر پروژه مهر هستند.

ابراهیمی یکی از ملزومات فضای شاداب و بانشاط مدارس را توجه به نمای ساختمان و معماری آن دانست و گفت: بسیاری از تجهیزات موجود در مدارس متناسب با اهداف آموزشی تعریف نشده است و باید با ایجاد بازبینی؛ بازآفرینی اهداف وسایل کمک آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه یکی از مهم‌ترین جایگاه‌ها در فرایند مهارت و تعمیق بخشی علم و ادب شناخته می‌شود، اظهار کرد: از فرصت‌های مختلف نظیر دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و فضاهای دیگر می‌توانیم برای استفاده از وسایل کمک آموزشی بهره‌مند شویم، از این رو اگر بخشی از دروس در کتابخانه‌های عمومی یا در خانه‌های نجوم و جغرافیا برپا شود، در فرایند یادگیری مؤثر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه نیروی انسانی پیشران اهداف آموزشی است و مدیر مدرسه به عنوان فرمانده نیروها محسوب می‌شود، افزود: ظرفیت‌های بسیار مناسبی وجود دارد، اما مزیتی برای پذیرفتن مدیریت توسط افراد نیست یا این ظرفیت کم‌رنگ است.

وی درباره عدم و میزان پایین برگزاری دوره‌های ویژه توانمندسازی، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع با وجود استخدام نیروها، بدون توانمندسازی آنها را رها می‌کنیم تا تنها از دانسته‌های تجربی خود بهره‌مند شود، لذا توجه جدی به توانمندی آنان امری ضروری است.

ابراهیمی چالش نیروهای انسانی در استخدام دبیران و هنرآموزان را یکی از نگرانی اساسی استان‌ها دانست و گفت: تاکنون نتایج این آزمون اعلام نشده است تا با آغاز فرایند ارزیابی، طی بازگشایی مدارس در ابتدای مهر، کلاسی بدون معلم نباشد.

وی با بیان اینکه انقباضی عمل کردن مانع ایجاد کیفیت می‌شود، خاطرنشان کرد: هنگام اظهار نظر مسائل مهم مدارس در ابتدای امر باید وضعیت مدیران و معاونان مورد توجه قرار گیرد، اما با کمبود مشاور و دیگر نیروها نمی‌توانیم درپی ایجاد کیفیت مناسب باشیم، تمام موارد مذکور باید در مدارس غیردولتی مورد توجه باشد تا حکمرانی آموزش و پرورش بر آنها بیش از گذشته شود.

کد خبر 680993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.