تیری هانری سرمربی تیم ملی فرانسه شد

به گفته یک منبع فرانسوی، به نظر می‌رسد تیری هانری در رقابت برای به‌دست گرفتن سکان هدایت تیم زیر ۲۱ ساله‌های فرانسه، پیروز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در رسانه فرانسوی Le Parisien، اعتماد زیادی وجود دارد که تیری هانری، مهاجم سابق مشهور فرانسوی به جای سیلوین ریپول که به‌تازگی برکنار شده است، به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۲۱ سال فرانسه انتخاب خواهد شد.

فدراسیون فوتبال فرانسه پس از شکست ناامیدکننده مقابل اوکراین در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو زیر ۲۱ سال ۲۰۲۳، تصمیم گرفت راه خود را از سرمربی سابق لوریان جدا کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات بین هانری و فدراسیون فوتبال فرانسه در مراحل پیشرفته است و انتظار می‌رود به‌زودی توافقات حاصل شود. رسانه Le Parisien حتی تا حدی پیش می‌رود که می‌گوید هانری به بستگان نزدیکش، در مورد نقش آتی خود اطلاعات مثبتی داده است. جولین استفان، صبری لاموشی و جوسلین گورونک دیگر مدعیان تصاحب این پست بودند.

هانری که هفدهم آگوست ۴۶ ساله شد، پیش‌بینی می‌شود که تعدادی از پیشنهادهای تبلیغاتی و تلویزیونی خود را کنسل کند تا به دنیای مربیگری بازگردد.

در حال حاضر، او به عنوان یک تحلیلگر لیگ فرانسه برای آمازون پرایم ویدئو اسپورت خدمت می‌کند و در شب‌های لیگ قهرمانان اروپا، برنامه CBS Sports Golazo را روی آنتن می‌برد. انتظار می‌رود در روزهای آینده، اعلام رسمی انتصاب هانری به عنوان سرمربی جدید تیم زیر ۲۱ سال فرانسه توسط فدراسیون فوتبال این کشور، اعلام شود.

فوتبالیست سابق فرانسوی که با خروس‌ها قهرمان جام جهانی ۱۹۹۸ بود، مسئولیت هدایت تیم زیر ۲۱ سال فرانسه در رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس را بر عهده خواهد داشت.

اولین بازی هانری به عنوان سرمربی تیم زیر ۲۱ سال فرانسه، برای تاریخ یازدهم سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، زمانی که تیمش، برای راهیابی به مسابقات قهرمانی اروپا زیر ۲۱ سال ۲۰۲۵، به مصاف اسلوونی خواهد رفت.

کد خبر 680882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.