لزوم استفاده از ظرفیت مرز شوشمی برای کمک به معیشت مرزنشینان

استاندار کرمانشاه در بازدید از وضعیت پایانه مسافری و گمرک شوشمی بر استفاده از ظرفیت های این مرز برای کمک به معیشت مرزنشینان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی در بازدید میدانی از وضعیت پایانه مسافری و گمرک شوشمی و بررسی راهکارهای توسعه بیشتر این مرز، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده در این مرز برای کمک به معیشت مرزنشینان تاکید کرد.

در این بازدید مشاور استاندار در امور عراق، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری پاوه، بخشدار نوسود و مدیران گمرک و پایانه مسافری و شوشمی نیز حضور داشتند.

کمتر از دو ماه از بازگشایی پایانه مسافری شوشمی می‌گذرد و برای نخستین بار این مرز با حضور مسافران ایرانی و عراقی رونق ویژه‌ای گرفته است.

به گفته ماموستا ملأ قادر قادری، امام جمعه پاوه، بازگشایی شوشمی، تحقق آرزوی ۴۰ ساله مردم منطقه بوده است.

به گزارش ایمنا، بازگشایی مرز شوشمی مطالبه چند ده ساله اهالی هر دو طرف مرز بود که برای تردد با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند و به‌ویژه اینکه اهالی هر دو سمت در اقلیم کردستان عراق و اورامانات در استان کرمانشاه مراودات نزدیکی دارند و این مطالبه به حق کمتر از دو ماه پیش با پیگیری‌های ویژه استاندار کرمانشاه و موافقت دولت جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد و موجی از خوشحالی در منطقه پدید آورد.

کد خبر 680821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.