نهضت سوادآموزی کهگیلویه‌وبویراحمد در ۲۰ شاخص رتبه نخست کشوری را کسب کرد

معاون نهضت سواد آموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اداره نهضت سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد در فرآیند ارزیابی در بین ۲۲ شاخص در سطح کشور در ۲۰ شاخص رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، سید حمزه باقری‌نژاد امروز _جمعه بیست‌وهفتم مردادماه_ در استودیو نگاه ویژه اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کشور در استان کهگیلویه وبویراحمد، با اشاره به شعار امسال اجلاس که معلم تمدن‌ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی است، اظهار کرد: هدف این اجلاس تبادل اطلاعات و ارائه راهکارها پیرامون زمینه‌های مختلفی آموزشی، تربیتی علمی و ادبی جهت آمادگی همکاران ما در کشور جهت استقبال از مهر است.

وی مهم‌ترین بحث اجلاس مدیران آموزش‌وپرورش کشور را بحث علم و سواد مهارتی دانست و افزود: ما در این بخش موظف هستیم در مدرسه محیطی نشاط‌بخش و فضای آرامش‌دهنده برای دانش‌آموزان مهیا کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند با نشاط و آرامش به تحصیل بپردازند.

معاون نهضت سواد آموزی آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این نکته که امروز در دنیا علم تأثیرگذار، علمی است که همراه مهارت باشد، تصریح کرد: علمی کارآمد است که بتوانیم توأم با آن به دانش‌آموزان مهارت بیاموزیم.

وی از کسب رتبه سوم ارزشیابی سالانه کشوری معاونت نهضت سوادآموزی استان خبر داد و گفت: در ارزیابی صورت گرفته از ۲۲ شاخص معاونت نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه‌وبویراحمد در ۲۰ شاخص رتبه عالی را کسب کرد.

باقری افزود: رویکرد حوزه سوادآموزی در عصر جدید این است که سواد را از مقدماتی و پایه به سواد مهارتی تبدیل کنیم که لازمه آن معلم و مدیر توانمند با محیط مدرسه آرام و با نشاط است که در تلاش هستیم تا همه این موارد را برای بازگشایی مدارس در مهرماه آماده کنیم.

وی در پایان نرخ باسوادی استان را در اوایل انقلاب از بین جمعیت ۱۰ تا ۴۸ ساله ۶/۲۸ برشمرد و افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران این نرخ طبق سرشماری سال ۹۵ به ۹۲ درصد رسید، که با تلاش‌های مجدانه در سال ۱۴۰۱ این نرخ بر اساس ارزیابی به عمل آمده به ۹۶ درصد رسیده‌است.

کد خبر 680814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.