دختر کرمانی از رمز موفقیتش در کنکور سراسری می‌گوید

رتبه سوم کنکور سراسری ۱۴۰۲ در گروه زبان‌های خارجی گفت: برای موفقیت در کنکور پشتکار زیاد لازم است و نباید خسته شد.

فریما صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اهمیت مطالعه مستمر و عمیق برای موفقیت در کنکور گفت و اظهار کرد: از سن هشت سالگی تا سال نهم مدرسه در کلاس‌های زبان خارجی شرکت می‌کردم و کتاب‌های زبان اصلی را می‌خواندم.

وی که برای اولین سال بعد از فارغ‌التحصیلی دوره متوسطه دوم در کنکور زبان خارجی شرکت کرده است، افزود: می‌دانستم رتبه خوبی کسب می‌کنم، اما فکر نمی‌کردم سوم شوم.

رتبه سوم کنکور زبان خارجی که متولد سال ۱۳۸۲ است و با معدل ۱۹/۵۷ مدرک دیپلم خود را دریافت کرده است، ادامه داد: زبان را از روی علاقه دنبال کرده‌ام و به جای تست‌زنی، بیشتر بر مطالعه متمرکز بودم و کنکور دادم.

وی که در رشته علوم تجربی تحصیل کرده است، سطح سوالات کنکور را متوسط ارزیابی کرد و گفت: به دبیری زبان علاقه دارم و احتمالاً در دانشگاه همین رشته را انتخاب و دنبال می‌کنم.

صانعی موفقیت خود را مدیون مطالعه زیاد و اشراف به متون مختلف دانست و افزود: زبان را تا جایی خوانده بودم که تقریباً مثل زبان مادری به آن اشراف داشتم.

وی که در خانواده‌ای شش نفره زندگی کرده است، از پدر و مادر به عنوان مشوق‌های اصلی خود نام برد و افزود: پدرم شغل آزاد دارد و مادرم خانه‌دار است، اما برای تحصیل هر طور که می‌توانستند من را همراهی کردند.

رتبه برتر کنکور سراسری مطالعه متون و آشنایی با کاربرد جملات و کلمات را بسیار مهم برشمرد و گفت: برای موفقیت در کنکور پشتکار زیادی لازم است و نباید خسته شد.

وی با اشاره به اینکه سطح مطالعه کتاب‌های زبان خیلی بالا است و باید تحمل کرد و کنار نکشید، تصریح کرد: اگر همه دنبال علاقه‌شان بروند و هدفشان را با انگیزه دنبال کنند و در میانه راه خسته نشوند، حتماً موفق می‌شوند.

کد خبر 680812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Z IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
    1 0
    واقعا بهتون تبریک میگم👏 امیدوارم همیشه بدرخشید