هم‌افزایی در موضوعات قرآنی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هم‌افزایی در توسعه و ورود ویژه به موضوعات قرآنی، یکی از اولویت‌های همه مجموعه‌ها است که در شورای ششم نیز این موضوع مورد تأکید بوده و تأسیس دفتر توسعه فعالیت‌های قرآنی در کانون فرهنگی یکی از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور در حاشیه چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف اصفهان با اشاره به هجمه‌های دشمن علیه مفاهیم و معارف قرآنی اظهار کرد: در این برهه زمانی با هجمه‌های دشمنان به معجزه قرآن کریم روبرو بوده‌ایم و در این راستا فکر می‌کنند با خاک پاشیدن به سمت خورشید می‌توانند نورانیت آن را کم کنند، اما این‌طور نیست، زیرا جلا و نورانیت قرآن روزبه‌روز بیشتر می‌شود و شاهد استقبال بیشتر از قرآن و مفاهیم و معارف قرآنی هستیم.

وی افزود: امسال به فضل الهی نسبت به سال قبل و با توجه به اتفاقاتی که رقم خورده، استقبال بسیار بهتری از مسابقات و اقداماتی که در راستای ترویج معارف قرآنی وجود دارد، صورت‌گرفته و شاهد برگزاری باشکوه‌تر مسابقات قرآنی خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم در دسترس‌بودن مسابقات برای عموم مردم تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت‌های مشابه، باعث گرایش بیشتر به سمت فعالیت‌های قرآنی می‌شود و هرچقدر این مسابقات بیشتر در دسترس قرار بگیرد تا انواع و اقسام مردم از برگزاری آن مطلع بوده و بتوانند شرکت کنند، جلوه مسابقات بیشتر می‌شود و شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: هم‌افزایی در توسعه و ورود ویژه به موضوعات قرآنی، یکی از اولویت‌های همه مجموعه‌ها است که در شورای ششم نیز این موضوع مورد تأکید بوده و تأسیس دفتر توسعه فعالیت‌های قرآنی در کانون فرهنگی یکی از اقدامات انجام شده در این راستا بوده و در این مسیر تعاملات و هم‌افزایی‌ها در ترویج مفاهیم و معارف قرآنی اثرگذار است.

مهروی‌پور در ارتباط با لزوم حضور مسئولان در برنامه‌های قرآنی و در کنار مردم اضافه کرد: حضور خادمان مردم در رسته‌های مختلف مؤثر است و امید است سال آینده شاهد شکوه بیشتری از حضور اکثریت اقشار باشیم که با حضور مسئولان و هم‌افزایی این اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در کنار پیگیری فعالیت‌های قرآنی در خانواده‌ها، توجه بیشتر به نوجوانان، جوانان و مدارس در ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه تأثیرگذار است چراکه نسل جوان تشنه معارف قرآنی هستند، اما شاید دسترسی‌ها سخت باشد و باید در این مورد، اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: توجه به سرمایه‌گذاری ویژه روی نوجوانان و مدارس برای تقویت پایه‌های قرآنی در مدارس و استفاده بهتر از رسانه‌ها، اقداماتی است که باید انجام شود تا بروز و ظهور بیشتری در انتقال مفاهیم قرآنی مانند قرائت آیات قرآن، روخوانی، برگزاری مسابقات غیرحضوری، پویش‌ها و سایر مفاهیم رخ دهد.

کد خبر 680804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.