استان اصفهان پیشگام تولید محصولات دفاعی کشور است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: استان اصفهان دومین استان صنایع دفاعی و از پیشگامان تولید محصولات دفاعی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی امروز _جمعه بیست و هفتم مردادماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان به مناسبت هفته صنایع دفاعی اظهار کرد: امروز ضرورت دارد شعور حسینی را سرلوحه کار خود قرار دهیم در این راستا توجه ویژه‌ای به طلایی‌ترین جمله امام حسین (ع) در روز عاشور داشته باشیم که حضرت فرمودند «هیهات من الذله» این جمله عصاره‌ای از حماسه عاشورا بود و برهمین اساس باید فرهنگ عاشورا را در دو مؤلفه حق طلبی و ظلم ستیزی یافت، ضرورت دارد امروز به یاد داشته باشیم که امام حسین (ع) و اهلبیتش تمام دارایی خود را در راه حق طلبی ادا کردند.

وی افزود: امروز باید توجه داشت که با بصیرت و شناخت یزید زمان و امام حسین (ع) زمانه را بشناسیم و فرق حق و باطل را تشخیص دهیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: جمهوری اسلامی طی چهارده سال گذشته رشد فزاینده را در صنعت دفاعی داشته است، در صورتی که پیش از این ایران کشور بهره‌بردار معمولی و مصرف کننده صنایع دفاعی غربی بود، اما امروز پس ازگذشت چهار دهه از پیروز انقلاب اسلامی ایران جزو طراحان و سازندگان اصلی صنایع دفاعی است.

وی تاکید کرد: در جنگ تحمیلی ۳۵ کشور پشتیبان عراق بودند اما جمهوری اسلامی یک تنه در مقابل آنها ایستاد، در روزهای اولیه دفاع مقدس در حالی که با مشکل تأمین سیم خاردار مواجه بودیم امروز مشتریان پهپاد و موشک‌های ایرانی در صف ایستاده ایستاده‌اند، امروز روحیه جهادی و تلاش جوانان مومن در صنعت دفاع باعث شده که دستاوردهای بزرگی را از آن خود کنیم.

فرحی با اشاره به اینکه استان اصفهان دومین استان صنایع دفاعی و از پیشگامان تولید محصولات دفاعی کشور است، تاکید کرد: ارتباط صنایع دفاع با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و دانش بنیان باعث شد تا پیشرفت‌های صنایع چندبرابر شود، حتی ازظرفیت‌های بین‌المللی نیز در این راه استفاده و شبکه بزرگی از همکاران برای توسعه صنعت دفاعی فراهم شده است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: در سال گذشته ایالات متحده آمریکا بالاترین میزان بودجه نظامی را به صنایع دفاعی خود اختصاص داده است اما ایران با یک بودجه حداقلی به واسطه روحیه جهادی و اخلاص توانسته است قله‌های بزرگی را درعرصه نظامی فتح کند، امروز ایران در حوزه موشکی در پنج فصل سوخت جامد، سوخت مایع، کروز، پدافند و ضد زرهی به نوآوری‌های متعددی دست یافته است.

وی تصریح کرد: امروز در وزارت دفاع گروه‌های متعددی در زمینه‌های فضایی در حال برنامه ریزی و فعالیت هستند و همین موضوع باعث‌شده که جمهوری اسلامی ایران جزو ۹ کشور بین‌المللی که دارای اقتدار فضایی است به شمار رود که در این زمینه با همت نخبگان علمی و تحقیقاتی شاهد پرتاب‌های موفق بودیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به پیشرفت‌های حوزه هوایی، زمینی و دریایی، اظهار کرد: محصولات هوایی از جمله هواپیماهای ملخی، آموزشی، موتور بالگرد و هواپیما و جنگنده، محصولات دریایی از قایق‌های تندرو گرفته تا ناوشکن ومحصولات زمینی شامل انواع تانک‌ها، خودروها، نفربرهای و توپخانه‌های پیشرفته با فناوری‌های جدید ازجمله این دستاوردها است.

وی ادامه داد: امروز توجه به محصولات نوآوری از جمله اولویت‌های صنایع دفاعی است که در این زمینه فعالیت‌های بسیار بزرگی صورت گرفته است، همچنین با توجه به جنگ شناختی دشمنان علیه مردم ایران فضای رسانه و مجازی جبهه‌های جنگ محسوب می‌شود و وزارت دفاع امروز سعی دارد در راستای جنگ ترکیبی دشمنان در فضای رسانه به مقابله با آن بپردازد.

کد خبر 680784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.