اعزام کاروان موکب شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز به مرز شلمچه

در مراسمی کاروان خادمین موکب حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز با حضور ۷۰۰ نفر از پاکبانان، رانندگان اتوبوس، آتش‌نشانان و دیگر مجموعه‌های شهرداری این کلانشهر به مرز شلمچه اعزام شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، شهردار شیراز در مراسم اعزام کاروان موکب حضرت احمدابن موسی شاهچراغ (ع) شهرداری شیراز به مرز شلمچه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حادثه، اظهار کرد: این آئین در جهت بدرقه خادمینی است که وظیفه خدمت رسانی به زائرانی که به صورت میلیونی از مرز ایران به سمت کربلا و نجف اشرف عبور می‌کنند، را برعهده دارند.

محمدحسن اسدی افزود: توفیق خدمت‌گذاری طی سال‌های اخیر برای شهرداری شیراز در مرز شلمچه ایجاد شده و ماه‌هاست که این برنامه توسط وزارت کشور، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و شهرداری کلانشهرها تدارک دیده شده است که شهرداری شیراز نیز در جلسات متعددی که در تهران در این خصوص برگزار شده، حضور داشته است.

وی ضمن تقدیر از تلاش حوزه خدمات شهری، مدیریت پسماند، اتوبوسرانی، آتش‌نشانی و همه دست اندر کاران اجرایی موکب احمد بن‌موسی (ع)، گفت: چند صد نفر از پاکبانان، رانندگان، آتش‌نشانان توفیق خدمت به مدت ۲۰ روز خدمت رسانی در این موکب دارند؛ هرساله جوی علوی در مرز شلمچه حاکم است و برای ما نیز مایه توفیق است که در این فضا خدمات رسانی کنیم.

شهردار شیراز ادامه داد: سال گذشته شهرداری این کلان شهر خدمات خوبی را ارائه داد و در خدمات رسانی رتبه برتر را کسب کرد.

اسدی همچنین از احداث سازه دائمی موکب احمد بن موسی (ع) با مصوبه شورای شهر این کلان شهر در مرز عراق خبر داد و گفت: واگذاری زمین این موکب در سال‌های گذشته انجام شده است.

وی یادآور شد: سازه این موکب به صورت کانکسی، موقت و چادری است و که امسال پس از اتمام مراسم اربعین حسینی، موکب دائمی ساخته خواهد شد.

تخصیص اعتبار ۴۵ میلیارد تومانی برای ساخت دائمی موکب احمد ابن موسی (ع)

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این مراسم از اعزام ۷۰۰ نفر از پاکبانان، رانندگان اتوبوس، آتش‌نشانان و دیگر مجموعه‌های شهرداری این کلان شهر با یکصد دستگاه اتوبوس و تجهیزات موردنیاز به مرز شلمچه خبر داد.

غلامرضا غلامی ادامه داد: بزرگ‌ترین کاروان اعزامی کشور در مرز شلمچه از سوی شهرداری شیراز پیش‌بینی شده که معین سایر شهرها نیز هست.

وی اضافه کرد: با همت شورای اسلامی شهر شیراز نیز مصوباتی در این خصوص به تصویب رسید و ۴۵ میلیارد تومان برای ساخت دائمی موکب احمد بن موسی (ع) اختصاص داده شد که با دستور شهردار محترم کلان شهر شیراز پس از ایام اربعین حسینی، در دستور عملیات اجرایی قرار می‌گیرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: علاوه بر کار معنوی، به همت شهرداری شیراز کار بزرگی انجام شد و این کار بزرگ در مصوبات امسال ستاد اربعین کشور به تصویب رسیده و آن هم از مرز شلمچه و سایر مرزها اتوبوس‌های ما می‌توانند زائران را به نزدیک‌ترین شهر که دارای پایانه است، انتقال دهند.

به گفته غلامی، سال گذشته ۴۰ دستگاه اتوبوس ما مرز شلمچه تا بصره را طی کردند و پس از ۱۲ سال برای اولین بار این اتفاق رخ داد.

حمایت کامل شورای اسلامی شهر شیراز از این کار بزرگ

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز در این مراسم یکی از شئونات عمل به همراهی با سالار شهیدان را جلوه زیبای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ذکر و عنوان کرد: خدمت رسانی موکب احمد بن موسی (ع) در سال گذشته در مرز شلمچه موجب تجلیل از سوی مسئولان وزارت کشور شد.

مسعود زارعی ادامه داد: ۷۰۰ نفر از پاکبانان، رانندگان اتوبوس، آتش‌نشانان و …راهی مرز شلمچه و در موکب احمد بن موسی (ع) برای خدمت رسانی به زائران، مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر شیراز امسال نیز همانند سال‌های گذشته با مصوباتی که در دستور کار قرار داد، حمایت کامل از انجام این کار بزرگ کرد.

این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: موکب‌هایی در این مسیر در سطح شیراز برای استراحتگاه زائران در سال گذشته شکل گرفت که امسال نیز برپا خواهد شد.

خدمات شهرداری محدود به مرزها و حریم شهرها نیست

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از تلاش‌ها و زحمات شهرداری شیراز در مناسبت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی تقدیر کرد و گفت: خدمات شهرداری محدود به مرزها و حریم شهرها نیست.

جعفر قادری با تصریح بر این نکته که حضور در این راهپیمایی تنها بعد مذهبی ندارد بلکه بعد سیاسی، انسانی و فرهنگی دارد، افزود: اینکه همه هواداران امام حسین (ع) از اقصی نقاط دنیا در این چند روز عازم کربلا می‌شوند و در این راهپیمایی با شکوه حضور پیدا می‌کنند در واقع یک تألیف قلوب ایجاد می‌شود و قطعاً آثار و برکات زیادی به همراه دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که در سطح ملی و مجلس شورای اسلامی امکانی فراهم شود که این راهپیمایی هر ساله پر شورتر و موجب تمایل بیشتر زائران از کشورهای بیشتر شود.

شهرداری شیراز پیشتاز در ارائه خدمت‌رسانی به زائران حسینی

نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم از مجموعه مدیریت شهری و شهردار شیراز در خصوص فراهم کردن این مجال برای زائران حسینی که بتوانند از ظرفیت‌های شهرداری شیراز استفاده کنند، قدردانی کرد.

ابراهیم عزیزی افزود: بی شک تمام دلدادگان حسینی باید در جهت این رزمایش بزرگ امت اسلام در همه ابعاد و ظرفیت‌های میسر تلاش کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی دو جلسه در خصوص اربعین برگزار شد و اغلب وزرا و مسئولین مربوطه برای برگزاری هر چه بهتر اربعین فراخوانده شدند.

عزیزی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در حوزه‌های مختلف حمل و نقل، بهداشت، درمان و در بخش‌های پزشکی و خدماتی در موضوعات هوایی، گذرنامه، امنیت مرز و تردد با رویکرد هوشمندانه برخورد شود.

وی یادآور شد: شهرداری شیراز با سابقه و آمادگی بسیار خوبی که از این جهت دارد پیشتاز است و به نظر می‌رسد برای آمادگی در این موضوع تلاش خوبی تدارک دیده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در پایان گفت: قطع به یقین تمام زائرین اربعین حسینی دعاگوی تلاش‌های شهرداری خواهند بود.

شهرداری شیراز در کربلای معلی هم به زائران خدمت رسانی می‌کند

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در این مراسم با بیان اینکه حضور در جمع خدام و زائرین کربلا معلی جنس متفاوتی دارد، اظهار کرد: با رویکرد جدیدی که در شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد شده است در اربعین امسال خدمات رسانی علاوه بر مرز شلمچه در کربلای معلی هم ارائه می‌شود.

سرهنگ هاشم جمالی ضمن قدردانی از خدمات رسانی شهرداری شیراز در ایام اربعین، گفت: پرچم شهرداری شیراز در مرز شلمچه بالا خواهد بود و خدماتی که این مجموعه در این ایام به زائرین ارائه می‌کند بی نظیر است.

وی افزود: سال گذشته اگر موکب احمد ابن موسی (ع) در مرز شلمچه برپا نبود شاهد جان باختن تعدادی از زوار بودیم. چرا که در شرایط سخت و گرمای شدید، اتوبوس‌های شهرداری شیراز زائرین اربعین را به خاک عراق رساندند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: در شهرداری و شورا این تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار موکب احمد ابن موسی (ع) در کربلای معلی خدمات گسترده‌تری به همه زائرین سید الشهدا ارائه شود.

گفتنی است در پایان این مراسم استاندار خوزستان در ارتباط تصویری خود با شهردار شیراز از اقدامات و خدمات شهرداری شیراز به زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه قدردانی کرد.

کد خبر 680781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.