ستاره سابق آرسنال کفش‌هایش را آویزان کرد

تئو والکات، وینگر سابق آرسنال پس از پایان قراردادش با ساوتهمپتون، در سن ۳۴ سالگی از فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تئو والکات تصمیم گرفت پس از پایان فصل گذشته، قراردادش با ساوتهمپتون را تمدید نکند تا از فوتبال خداحافظی کند. این بازیکن ۳۴ ساله، پرده از یک حرفه درخشان در بالاترین سطح را برمی‌دارد که در مجموع ۵۶۳ بازی حرفه‌ای در سطح باشگاهی انجام داد و ۱۲۹ گل به ثمر رساند. او در طول دوران حضورش در آرسنال، دو بار قهرمان جام حذفی شد، درحالی که ۴۷ بازی ملی برای انگلیس انجام داد و هشت بار در سطح بین‌المللی گلزنی کرد.

والکات، یک پست احساسی در اینستاگرام منتشرکرد و نوشت: "اولین لحظه‌ای که کفش‌های فوتبالم را در ۱۰ سالگی پوشیدم، شروع یک سفر ویژه برای من بود. از بازی در پارک با دوستان تا اجرا در برخی از برنامه‌ها. داخل بزرگترین استادیوم‌ها، در مقابل جمعیت عظیمی در سراسر جهان بازی کرده‌ام. حمایتی که در طول این مدت از من انجام شد، از هر نظر قابل تصور باورنکردنی بود. من خاطرات زیادی در زمین فوتبال با بازیکنان باورنکردنی زیادی به اشتراک گذاشته‌ام. خیلی از خاطرات فراموش نشدنی هستند. می‌خواهم از همه مدیران و مربیانی که با آنها کار کرده‌ام تشکر بزرگی داشته باشم، به خصوص هری ردنپ‌، که شروع فوتبال را به من داد و آرسن ونگر، که برای نشان دادن اعتقاد و حمایت از من در زمانی ۱۶ ساله بودم، به باشگاه پیوست.

والکات افزود: "بیش از ۱۸ سال فوق‌العاده را در لیگ‌برتر سپری کردم، لحظات بسیار زیادی وجود دارد که آن‌ها را گرامی خواهم داشت، مثل روزهای اولیه در باشگاه فوتبال ساوتهمپتون، انتقال من به آرسنال که در آن زمان، ۱۲ سال لذت بخش را گذراندم و بیش از ۱۰۰ گل به ثمر رساندم. کسب قهرمانی در جام حذفی و گلزنی در فینال که آرزوی هر بچه‌ای است. این فرصت را داشتم که ۴۷ بار پیراهن تیم ملی انگلیس را بپوشم، در سال ۲۰۰۶ به جام‌جهانی رفتم، در سن ۱۷ سالگی به رکورد جوان‌ترین بازیکن تیم ملی دست یافتم در در سن ۱۹ سالگی، جوان‌ترین فردی بودم که هتریک کردم. هرگز این احساس را فراموش نمی‌کنم.

گودیسون پارک (ورزشگاه اورتون) مکانی بسیار ویژه برای بازی است و اورتون همیشه در قلب من خواهد بود، زمان حضورم در آنجا را بسیار دوست داشتم و هرگز نحوه استقبال هواداران از خودم و خانواده‌ام را فراموش نمی‌کنم. سپس در نهایت به ساوتهمپتون بازگشتم تا دوران فوتبالی‌ام را کامل کنم. باشگاه بزرگ با یک تیم جوان هیجان‌انگیز که می‌دانم بهتر و بهتر خواهد شد. من به اندازه کافی خوش شانس هستم که پیشنهاداتی برای ادامه بازی داشتم، اما احساسم این بود تا از جایی که کارم را شروع کردم به پایان برسانم و کفش‌های فوتبالم را آویزان کنم. از همه کسانی که در این راه با من بودند، سپاسگزارم."

هنوز مشخص نیست که والکات در آینده چه تصمیمی خواهد گرفت، اگرچه او ممکن است راه جک ویلشر را دنبال کند و به مربیگری روی بیاورد، البته این فرصت هم وجود دارد تا در باشگاه‌های سابقش، از جمله آرسنال، به کارشناسی نیز روی بیاورد، زیرا این مسیر شغلی است که تعدادی از فوتبالیست‌های سابق پس از آویزان کردن کفش‌های خود تصمیم می‌گیرند به سمت آن بروند.

کد خبر 680758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.