نسبت به دیگر رقبا زمان کمتری برای مطالعه داشتم

مسیحا باقری تنها نوجوان البرزی که موفق به کسب رتبه دوم کنکور سراسری شده بود از روزمرگی‌های خود در دوران مطالعه کنکور می‌گوید که به واسطه شرکت در المپیاد ریاضی زمان کمتری برای مطالعه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسیحا باقری تنها رتبه دوم رشته ریاضی کنکور سراسری، از اهالی استان البرز است که از رمز و رازهای موفقیت تحصیلی خود می‌گوید.

او ۱۷ ساله است و یکسال را جهشی خوانده؛ جالب است بدانید ماه‌های آخری که برای کنکور درس می‌خواند و تست می‌زد از کتابی که در دست داشت خسته شده بود و به گفته نزدیکانش خرید کتاب‌های قدیمی‌تر تست زنی یکی از دغدغه‌های آن روزهایش بوده است.

نخستین سوال ما از مسیحا همان موضوع کلیشه‌ای و همیشگی است، «احساس شما از کسب رتبه برتر رشته ریاضی چیست؟»، در حالی که هیچ ذوق زدگی خاص و هیجانی در صدایش وجود داشته باشد، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: احساس خوبی دارم، با توجه به اینکه درگیر مسابقات المپیاد ریاضی بودم زمان کمتری نسبت به بقیه رقیبانم داشتم اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت، حمایت خانواده و لطف خداوند موفق به کسب این رتبه شدم.

«پس المپیادی هم هستی؟ آزمون چطور برگزار شد؟»

آزمون المپیاد به تابستان سال گذشته برمی‌گردد که در سطح ملی برگزار شد، البته سطح بندی و کسب مدال در این دوره مسابقات تا تابستان سال جاری نیز ادامه پیدا کرد و بخشی از وقت من را گرفت، البته من موفق شدم مدال برنز این دور مسابقات را از آن خود کنم‌.

اغلب در مورد کسانی که رتبه برتری می‌شوند، تصور می‌کنیم که شب و روز خود را به درس اختصاص داده و از هرگونه تفریح و کارهای غیر خودداری کرده‌اند، همین نوع نگاه باعث شد تا از او در مورد ساعاتی که به درست اختصاص داده است سوال کنم؛ «روزانه چند ساعت برای کنکور درس می‌خواندی؟»

-اینکه روزانه ساعات مشخصی را اعلام کنم درست نیست، اما می‌توانم بگوییم حداقل ساعاتی که در هفته به درس اختصاص پیدا می‌کرد ۴۰ ساعت بود و نهایت زمانی که برای آن در نظر می‌گرفتم به ۷۰ ساعت می‌رسید.

به قدری آرام و بدون هیجان بود که انگار برای همین رتبه برنامه‌ریزی کرده بود، به همین واسطه از او سوال کردم، «تصورش را می‌کردی که رتبه برتر را کسب کنی؟»

- رتبه یک تا ۱۰ را می‌توانستم حدس بزنم. فکر می‌کردم نیمه‌های پایین ۱۰ باشم. اما اینکه رتبه ۲ بشوم، نه اصلاً فکر نمی‌کردم حالا هم تصمیم دارم رشته کامپیوتر را در دانشگاه شریف دنبال کنم.

کد خبر 680750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • د. م IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    3 3
    لطفا از این رتبه برتری بپرسید بعدا چه کمکی ونقشی برای ایران عزیز ایفا خواهد کرد یا مثل بقیه برتری‌های سال‌های قبل به پیشرفت کشورهای دیگر به غیر کشور خودشان فکر میکنند
    • ف IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
      0 0
      از همه ی امکانات کشورمون استفاده می کنند بعد میرن کشوارهای دیگه و اونجا خدمت می کنند ما چقدر بدبختییییبم