کاهش تصادفات در یاسوج به شیراز با احداث تقاطع غیرهمسطح و ایجاد رمپ

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از احداث تقاطع غیرهمسطح و ایجاد رمپ در مسیر جاده یاسوج به شیراز جهت کاهش تصادفات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با موقعیت جغرافیایی خاص و کوهستانی دارای مسیرهای تردد خودرویی مهم اما پر خطر است.

اغلب جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مناطق سردسیری کوهستانی بوده و همین موضوع باعث وقوع تصادفات بسیار در این مسیرها می‌باشد.

بی‌شک احداث جاده ارتباطی استاندار در مناطق کوهستانی بسیار پرهزینه‌تر از در مناطق هموار و کویری است و چالش بزرگ کمبود اعتبارات و هزینه‌بر بودن ساخت جاده در مناطق کوهستانی همواره وجود دارد.

تیرماه امسال در محل پلیس‌راه یاسوج به شیراز در حد فاصله پنج کیلومتری شهر یاسوج تصادف یک تریلی حامل آهن با چند خودرو باعث کشته شدن شش نفر، زخمی شدن ۲۱ نفر دیگر و ایجاد خسارت به خودروها پارک شده در آن مکان شد.

از همان ابتدای وقوع حادثه ادارات متولی سعی در فرار از قبول تقصیر در وقوع حادثه داشته و هر اداره‌ای کم‌کاری دیگری را علت حادثه عنوان می‌کرد.

علت وقوع حادثه پلیس راه یاسوج به شیراز و چاره‌اندیشی جهت جلوگیری از حوادث مشابه از بدو وقوع در دستور کار قرار گرفت.

نشست شورای ترافیک استان امروز ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ به ریاست سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور اعضا با موضوع بررسی و تحلیل حادثه تصادف زنجیره‌ای پلیس‌راه یاسوج به شیراز برگزار شد.

علی‌محمد روستا در این نشست، اظهار کرد: در نشست قبل حذف جاده کشتارگاه صنعتی یاسوج، ایجاد تقاطع غیر همسطح و ایجاد رمپ در مسیر جاده یاسوج به شیراز از جمله مصوبات بوده‌است.

وی افزود: با مدیریت کشتارگاه یاسوج جهت تغییر جاده دسترسی مذاکره شده‌است و مسیر تغییر می‌کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جابجایی پلیس‌راه یاسوج به شیراز و احداث دو پلیس‌راه در منطقه «دشت‌روم» و «مله‌شوره» نیز از مصوبات جلسه قبل بوده‌است.

محمد راستا مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث تقاطع غیرهمسطح در این مسیر جهت انجام مناقصه در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هزینه تملک اراضی در مکان اجرای تقاطع غیرهمسطح بیش از هزینه اجرای پروژه است.

سرهنگ دانایار رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: ساخت پلیس‌راه باید در حوزه استحفاظی صد کیلومتری ساخته شود، که فراجا با ساخت دو پلیس‌راه در فاصله ۳۶ کیلومتری موافقت نمی‌کند.

کد خبر 680702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.