نایین کلکسیون یک ایران است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به شهرستان نایین گفت: بافت تاریخی و پتانسیل‌های ارزشمندی در سراسر شهرستان نایین وجود دارد و این شهرستان کلکسیون میراث ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عزت الله ضرغامی در ادامه سفرهای شهرستانی خود در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی شهرستان نائین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بافت تاریخی ارزشمندی در گوشه گوشه شهرستان نائین قرار دارد و نائین کلکسیون میراث ایران است، اظهار کرد: شهرستان نائین یکی از مقاصد گردشگری در کشور و در شرق استان اصفهان دارای اولویت بسیاری است که مطابق برنامه‌ریزی‌ها، بیشتر به این شهرستان پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: خانه‌های بوم گردی زیبا و خوبی در بافت قدیمی و تاریخی شهر نائین با موقعیت درآمدی مناسبی شکل گرفته است که نیازمند توجه بیشتر به خصوص در بحث سرمایه گذاری است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محله محمدیه شهر نائین را در کشور محله‌ای بی نظیر عنوان و تصریح کرد: محله محمدیه شهر نائین دارای کارگاه‌های عبابافی با کیفیت بسیار عالی است و تصمیم داریم در جهت رفع مشکلات این محله تلاش‌های خوبی بشود و بازار فروش عبا در حوزه صادرات رونق یابد.

وی افزود: به منظور جبران گذشته متناسب با توانایی‌ها، مصوبات و اعتبارات و رفع موانع تلاش می‌کنیم چرا که نائین صنایع دستی متفاوت و ارزشمندی دارد و بازار تاریخی، کاروانسرای روستای بلاباد و قلعه تاریخی نائین مربوط به قوم پارت‌ها به نام نارین قلعه و آب انبارهای تاریخی در بافت تاریخی یک هویت متفاوت به نائین بخشیده و این شهر و شهرستان را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

ضرغامی با اشاره به اینکه شرق استان اصفهان با محوریت نائین باید مأموریت‌های ویژه داشته باشد، گفت: در سال گذشته شهرستان نائین با حدود ۴۰ هزار نفر بازدید کننده پس از اصفهان و کاشان، بیشترین گردشگر و بازدید کننده را داشته است و این رقم قابل توجه است.

وی اضافه کرد: قراردادهایی با بخش خصوصی بسته شده و پیشنهاد دادیم که قراردادها طولانی مدت بسته شود چرا که در حال حاضر ۱۰ هزار میلیارد تومان پرونده آماده در بانک‌ها از سوی میراث فرهنگی وجود دارد که پس از تخصیص سمیه استان‌ها در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در ۱۶۱ امین سفر خود به شهرستان نائین از کاروانسرای تاریخی روستای بلاباد، نارین قلعه، مسجد جامع، خانه تاریخی فاطمی، بازار قدیمی و بافت قدیم شهر نائین، آسیاب ریگاره، قلعه و برخی اماکن تاریخی محله محمدیه، حسینیه روستای مزرعه امام، قلعه رستم و برخی اماکن تاریخی و مذهبی شهر بافران و یک اقامتگاه بومگردی و ۲ حسینیه در محله‌های شهر نائین بازدید کرد.

کد خبر 680668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.