دایر شدن نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در مسیر زائران اربعین

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همچون سال گذشته در ورودی و خروجی استان‌های مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان که مسیر عبور زائران راه راهپیمایی اربعین است، نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی دایر شده و بازارچه‌های مرزی به راه است.

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته در ورودی و خروجی استان‌های مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان که مسیر عبور زائران راه راهپیمایی اربعین است، نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی دایر شده و بازارچه‌های مرزی به راه است، گفت: محصولات قابل فروش در این نمایشگاه‌ها شامل محصولاتی مانند حوله‌های دستباف برای آبگیری، توکفشی‌های نمدی مناسب برای پیاده‌روی، کیسه‌های پارچه‌ای و هر آنچه که در عین صنایع دستی بودن، در این سفر کاربردی باشد، می‌شود.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تلاش می‌شود در این نمایشگاه‌ها همه اقلام را عرضه کنیم، گفت: صنایع دستی ریشه در هویت و آئین‌های ما دارد و هنر دینی ما می‌تواند نمادهای عاشورایی و اربعینی داشته باشد که هنرمندان، این موضوع را با سلیقه پوشش می‌دهند تا هنر آئینی که بیانگر هوش و استعداد تاریخی ما است به نمایش گذاشته می‌شود.

جلالی گفت: این غرفه‌ها سیار است و به صورت هم‌زمان بازارچه‌های دائمی صنایع دستی نیز فعال می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای این طرح، منعطف و مبتنی بر نیاز و تقاضا و بسته به تصمیمات ستاد اربعین است که مرز اصلی خروج زائران کدام مرز باشد، برنامه‌ریزی به صورتی انجام شده است که بتوانیم بهترین خدمت‌رسانی را به زائران داشته باشیم و علاوه بر این، هنرمندان معتقد بین موکب‌های اصلی غرفه خواهند داشت و خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هم‌زمان با حرکت نخستین کاروان‌ها در روز پنجم شهریور استقرار تیم صنایع دستی نیز آغاز می‌شود.

کد خبر 680655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.