فروش دارو خارج از نظارت سازمان غذا و دارو غیرقانونی است

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه هرگونه عرضه دارو باید طبق قانون زیر نظر سازمان غذا و دارو صورت گیرد، گفت: این سازمان، نهاد ناظر بر زنجیره تأمین از تولید تا مصرف است، بنابراین هرگونه فروش دارو خارج از نظارت این سازمان غیرقانونی تلقی می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، سیدحیدر محمدی اظهار کرد: فعالیت پلتفرم‌هایی که بدون مجوز سازمان غذا و دارو اقدام به فروش اقلام دارویی می‌کنند، غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه عرضه دارو باید طبق قانون زیر نظر سازمان غذا و دارو صورت گیرد، افزود: سازمان غذا و دارو، نهاد ناظر بر زنجیره تأمین از تولید تا مصرف است؛ بنابراین هرگونه فروش دارو خارج از نظارت این سازمان غیرقانونی تلقی می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه بعضی از پلتفرم‌ها اقدام به فروش دارو بدون دریافت مجوز از سازمان غذا و دارو می‌کنند، تصریح کرد: عرضه دارو با تمام فرآورده‌های دیگر متفاوت است و باید با ساز و کار مشخص و علمی صورت گیرد؛ به طوری که در تمام داروخانه‌های سراسر کشور مسئول فنی مستقر است و مسئولیت داروهای عرضه شده را برعهده دارد، اما این روند در پلتفرم‌ها وجود ندارد و گاهی داروهای تقلبی، قاچاق و مربوط به سقط جنین را عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سلامت مردم نباید قربانی منافع تجاری شود، این موضوع خط قرمز سازمان غذا و دارو است و تاکید می‌کنیم عرضه دارو باید بر اساس پروتکل‌های مدون و قابل نظارت صورت گیرد.

کد خبر 680576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.