بیمه سلامت بدهی معوقه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ندارد

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اصفهان گفت: بیمه سلامت بدهی معوقه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ندارد.

هادی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی انتشار خبری مبنی بر طلب ۱۲۰۰ میلیاردی تومانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بیمه‌ها، به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اعلام می‌کنم که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هیچ طلبی از بیمه سلامت ندارد.

وی افزود: حوزه سلامت و درمان از حوزه‌های تخصصی دانش است که نیازمند همگرایی و تعامل چندسویه دستگاه‌های اجرایی جهت ایجاد فضایی مطلوب به منظور ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت درمانی به شهروندان و بیمه‌شدگان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اصفهان گفت: سازمان بیمه سلامت در دولت سیزدهم تمام تلاش خود را در راستای جذب منابع و رسیدگی صحیح به اسناد درمانی مراکز طرف قرارداد و نظارت‌های لازم را انجام داده و در پرداخت‌های قانونی خود کوتاهی نداشته است؛ به گونه‌ای که از ابتدای دولت سیزدهم نه تنها مطالبات مراکز درمانی در زمان مقرر پرداخت شده است، بلکه مبالغی قابل توجه بدون اینکه اسناد درمانی روند رسیدگی عادی خود را طی کرده باشند، براساس حسن نیت و تعاملات بیشتر به منظور هم‌گرایی مستمر به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۱، مبلغی بیش از ۹۸۸ میلیارد تومان از طرف بیمه سلامت به حساب‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، واریز شد و در سال ۱۴۰۲ نیز تمام اسناد رسیدگی شده مراکز وابسته به دانشگاه، تاکنون پرداخت شده است.

زمانی تصریح کرد: فرایند پرداخت بیمه‌ها به مراکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی به این صورت است که بعد از ارسال اسناد درمانی از سوی مراکز، توسط کارشناسان مربوطه بیمه سلامت مستقر در بیمارستان‌ها و ادارات تابعه، رسیدگی اسناد انجام می‌شود و پس از تأیید، مطالبات در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی در خصوص دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ارسال با تأخیر اسناد از سوی مراکز وابسته به آن است و از طرفی شواهدی وجود دارد که پول‌های واریزی از طرف بیمه‌ها در محل اصلی خود هزینه نمی‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه سلامت استان اصفهان گفت: رویکرد بیمه سلامت، خدمت به مردم با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن است که این خدمات درمانی باید توسط پزشکان و مراکز درمانی انجام شود و مجموعه بیمه سلامت تنها ناظر به عملکرد آن‌ها و موظف به پرداخت به موقع مطالبات است و اساس عملکرد بیمه سلامت مبنی بر حسن نیت، تسریع در رسیدگی به کارها و خدمت‌رسانی خردمندانه است.

کد خبر 680574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.