۹۴ درصد پروژه‌های عمرانی اصفهان تامین اعتبار شد/خانه تئاتر قزوین آماده بهره‌برداری است

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «تأمین اعتبار ۹۴ درصدی پروژه‌های عمرانی اصفهان در ۴ ماه نخست امسال»، «هزینه ۶۰ میلیارد تومانی احداث ایستگاه آتش‌نشانی مادر در قم»، «گلایه ساکنان زرین‌شهر از انتشار بوی نامطبوع در شهر / آرامش شهروندان خط قرمز مدیریت شهری»، «سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری کُدهای درآمدی خود را فعال کنند»، «نگاه شورای شهر به مدیریت شهری تغییر کرده است»، «تخریب ساختمان‌های غیرمجاز پایتخت با جدیت ادامه داشته باشد» و «نخستین خانه تئاتر قزوین با ۳۲ میلیارد اعتبار آماده بهره‌برداری است» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

تأمین اعتبار ۹۴ درصدی پروژه‌های عمرانی اصفهان در ۴ ماه نخست امسال

ابوالفضل قربانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ابلاغ قرارداد مپنا برای تکمیل خط دو قطار شهری اظهار کرد: از تمام افرادی که در این خصوص پیگیری کردند، تشکر می‌کنیم؛ انتظار می‌رود که با انجام این موضوع، بخش اول خط دو قطار شهری که قول تکمیل آن داده شده با سرعت بیشتری پیش برود. همچنین لازم است از هم‌اکنون به فکر تهیه بخش‌های ناوگان هم باشیم تا در زمان لازم دچار مشکل نشویم.

وی افزود: دستور پرداخت ۹۰ میلیون یورو از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صادر شده است که گام مؤثری در این زمینه است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مبالغ تأمین اعتبار شده برای پروژه‌های عمرانی به‌صورت میانگین در چهار ماه ابتدای سال جاری، ۹۴ درصد بوده که بی‌سابقه است و جای تقدیر دارد.

هزینه ۶۰ میلیارد تومانی احداث ایستگاه آتش‌نشانی مادر در قم

سیدمحمدحسین دهناد، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: بنا برقرار قبلی قرار شد پروژه‌های بالای ۴۰ میلیارد تومان یک‌بار در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم بررسی شود و بعد از انجام مناقصه با تصویب کمیسیون وارد فرایند اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت پروژه تکمیل آشیانه ایستگاه آتش‌نشانی مادر در بلوار پیامبر اعظم (ص) افزود: این آشیانه در عرصه هشت هزار متری احداث شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: قرارداد ساخت و تکمیل ایستگاه آتش‌نشانی مادر با ۶۰ میلیارد تومان هزینه در مدت ۱۵ ماه منعقد شد.

گلایه ساکنان زرین‌شهر از انتشار بوی نامطبوع در شهر / آرامش شهروندان خط قرمز مدیریت شهری

محسن محمودی، رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: مردم زرین‌شهر سال‌ها است که از بوی نامطبوع ناشی از فعالیت کارخانه ذوب‌آهن گلایه‌مند هستند و این مشکل آزاردهنده طی روزهای گذشته دوچندان شده است، به‌نحوی که بارها اعتراض و گلایه کرده‌اند و از نمایندگان خود در پارلمان شهری انتظار پیگیری دارند.

وی افزود: فعالیت صنایع بزرگ و مادر همچون ذوب‌آهن و فولاد سبا در کنار اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی که برای کشور به همراه دارد، مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف از جمله مباحث زیرساختی و زیست‌محیطی برای منطقه ایجاد کرده و باعث شده است شهروندان شهرهای زرین‌شهر و چمگردان به شدت از این مسئله گلایه‌مند باشند.

سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری کُدهای درآمدی خود را فعال کنند

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به لزوم افزایش درآمدهای پایدار حوزه مدیریت شهری اظهار کرد: سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری شهرکرد تمام کُدهای درآمدی خود را فعال کنند.

وی افزود: در این راستا باید برای فعال‌سازی درآمدهای پایدار، نظارت و برنامه‌ریزی بیشتری در ستاد مرکزی به‌ویژه در سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری شهرکرد انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: لازم است به منظور فعال‌سازی درآمدهای پایدار، نظارت و برنامه‌ریزی بیشتری در ستاد مرکزی به‌ویژه سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری شهرکرد انجام شود، در این راستا سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری شهرکرد باید تمام کُدهای درآمدی خود را فعال کنند.

نگاه شورای شهر به مدیریت شهری تغییر کرده است

سیدمحمدعلی پورموسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: به‌طور کلی در نوع نگاه شورای اسلامی شهر به موضوعات و مسائل شهر و شهرداری تغییراتی ایجاد شده است، اما این تغییرات در تقابل با اولویت‌های ما نیست، اولویت‌ها از ابتدا ثابت بوده است و برنامه‌های مدیریت شهری باید مطابق با آن و بودجه سال جاری باشد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری باید اولویت‌های خود را به‌طور مداوم مورد بازنگری قرار دهد و بر اساس وظیفه خود نحوه انجام آن را به‌طور مرتب بازبینی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه لازم است شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار تلاش کند، گفت: نگاه شورای اسلامی شهر به مدیریت شهری برای اجرای برنامه‌ها و اولویت‌ها، مطابق بودجه شهرداری تغییر کرده است.

تخریب ساختمان‌های غیرمجاز پایتخت با جدیت ادامه داشته باشد

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از مدیریت شورای اسلامی شهر درخواست می‌کنم تخریب ساختمان‌های غیرمجاز خلازیر با جدیت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کند، گفت: لازم است پیگیری‌های لازم برای مشخص شدن علت این حادثه انجام شود.

وی تاکید کرد: لازم است روند تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز پیگیری شود، در حال حاضر تخریب‌ها متوقف شده است که آثار نامطلوبی بر ادامه کار دارد و احساس می‌شود کسانی که ساخت‌وساز غیرمجاز داشتند، تشویق شدند این مسیر باطل را ادامه دهند.

نخستین خانه تئاتر قزوین با ۳۲ میلیارد اعتبار آماده بهره‌برداری است

ولی چگینی، رئیس کمیسیون مالی، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: شهر قزوین در یک سده اخیر خانه مخصوص هنر نمایشی تئاتر نداشته است و با پیگیری شهردار و اعضای شورای سعی شد که جهت ترویج این هنر نمایشی که ریشه تاریخی در میان بشریت دارد یک مکان مجزا و اختصاصی ساخته شود.

وی افزود: قزوین شهر هنر است که علما و معماران و هنرمندان بزرگی را برای کشور تربیت کرده است که در تاریخ ایران می‌درخشند.

رئیس کمیسیون مالی، بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: با ساخت خانه مختص تئاتر اتفاقات خوبی در این زمینه خواهد افتاد که علاوه بر تربیت، آموزش این رشته تعداد اجراها را افزایش و مخاطبین خاص خود را جذب می‌کند که می‌تواند با پویایی اقتصادی کارهای ماندگار تولید کند.

کد خبر 680568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.