اعلام جزئیات برنامه‌های «دهه ترویج فرهنگ نماز و مسجد»

مدیر ستاد اقامه نماز اصفهان گفت:برای ائمه جماعت، فرهنگیان و... دوره‌های آموزشی و نشست‌های دانش‌افزایی و شیوه‌های دعوت به نماز طراحی شده و از سمتی جلسات و نشست‌هایی برای دانش‌آموزان و با هدف رفع شبهات پیرامون نماز با حضور کارشناسان تخصصی نماز انجام شده و در ادامه مسیر نیز در دستورکار قرار دارد.

حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیست‌ویکم تا سی‌ام مرداد به‌نام دهه ترویج فرهنگ نماز و مسجد نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: بیست‌ویکم مرداد سال ۱۳۶۹ حجت‌الاسلام قرائتی تصمیم به تشکیل ستاد اقامه نماز گرفتند و از طرفی سی‌ام مرداد روز جهانی مسجد است زیرا در این روز مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده و تخریب شد و در مجموع این دهه به‌نام «دهه ترویج فرهنگ نماز و مسجد» نام‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای این دهه برنامه‌ریزی شده که بخشی از آن در سطح استان و بخشی نیز در سطح ملی بود است، افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی «نماز در سیره و سخن علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع)» به‌صورت ملی، رونمایی پوستر اجلاس سراسری نماز، برگزاری جلساتی با نهادهای ذی‌ربط پیرامون موضوع مسجد و بررسی طرح‌هایی برای حضور بیشتر مردم و به‌خصوص نسل جوان در مسجد، گردهمایی ائمه جماعات در سطح شهرستان، نشست‌هایی در صدا و سیما، گردهمایی فعالان نماز سطح کشور در مسجد جمکران، رسیدگی به نمازخانه‌های بین‌راهی در جاده‌های مواصلاتی و به‌ویژه نمازخانه‌های حاضر در مسیر اربعین از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این دهه است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان پیرامون اقدامات انجام شده این مجموعه در مدت اخیر با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان‌ها شورای اقامه نماز وجود دارد که استاندار و فرماندار ریاست آن را در سطح استان و شهرستان به عهده دارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استاندار و فرمانداران پای کار آمدند و به‌خوبی در حال فعالیت هستند و بخشنامه‌های خوبی را برای دستگاه‌های حاکمیتی دارند ابلاغ می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیه ۴۱ سوره حج وظیفه اصلی نظام اسلامی اقامه نماز است و از سمتی رهبر معظم انقلاب نیز بیان می‌کنند اولین نشانه حکومت صالحان همین امر است بر همین اساس در حال دنبال کردن فعالیت‌های مختلف مدیریتی، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی هستیم، گفت: در بعد مدیریتی دستگاه‌های مختلف موظف‌اند نمازخانه‌ها و مساجد تحت اختیار را مرتب کرده و اگر نیاز به بازسازی و تعمیر دارد آماده کنند و در این راستا در راه‌های مواصلاتی صدها نمازخانه و مسجد ساخته شده است.

حجت‌الاسلام رنجبر با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز اظهار کرد: برای ائمه جماعت، فرهنگیان و خانواده‌ها دوره‌های آموزشی و نشست‌های دانش‌افزایی و شیوه‌های دعوت به نماز طراحی شده و از سمتی جلسات و نشست‌هایی برای دانش‌آموزان و با هدف رفع شبهات پیرامون نماز با حضور کارشناسان تخصصی نماز انجام شده و در ادامه مسیر نیز در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: تولید صدها عنوان کتاب، مجله و بروشور، برگزاری سی‌امین اجلاس ستاد اقامه نماز در زنجان، برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های مختلف برای اساتید و فرهنگیان، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف، برگزاری اجلاس در سطح استان و شهرستان و تقدیر از دستگاه‌های برتر در حوزه نماز توسط استاندار و نماینده ولی‌فقیه از دیگر برنامه‌های مدنظر در سطح ملی و استان است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: اگر بینش و دانش افراد جامعه نسبت به اسرار، آثار و برکات نماز بیشتر شود انگیزه بیشتری برای نماز خواندن پیدا می‌کنند و امید است نماز به‌عنوان اولویت اول زندگی‌هایمان مطرح شود.

کد خبر 680560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.