ضرورت محرومیت زدایی و تقویت زیرساخت‌ها / افتتاح ۶۶ پروژه سلامت در جیرفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان یکی از اقدامات مهم در توسعه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی یاد کرد و گفت: جنوب استان کرمان، از مناطق محروم و هدف، خدمات بیشتر و تقویت زیرساخت‌های سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی، امروز _پنجشنبه بیست‌وششم مردادماه_ به منظور بازدید از مراکز و پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان کرمان، وارد فرودگاه جیرفت شد.

وی در بدو ورود به این استان، از ایجاد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان یکی از اقدامات مهم در توسعه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی یاد و اظهار کرد: جنوب استان کرمان، از مناطق محروم است و در دولت مردمی، هدف خدمات بیشتر و تقویت زیرساخت‌های سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته است.

وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح ۶۶ پروژه جدید حوزه سلامت در دولت مردمی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، از اجرای ۳۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت در جنوب کرمان خبر داد و افزود: هدف از این سفر، بازدید از پروژه‌ها و مراکز بهداشتی و حمایت از این مراکز و پروژه‌ها است، همچنین از پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی عنبرآباد که در سفر استانی رئیس جمهور، ۲۵۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده، بازدید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی جیرفت بازدید و مشکلات آن را بررسی می‌کنیم، گفت: امکانات بهداشتی و درمانی کهنوج را نیز در این سفر بررسی می‌کنیم تا برای حل مشکلات آنها، تصمیم‌گیری شود.

عین‌اللهی با اشاره به اجرای برنامه سلامت خانواده در جنوب کرمان اضافه کرد: پس از بررسی اجرای این برنامه، خدمات بستری مردم جیرفت و کهنوج در صورت مراجعه از مسیر پزشکی خانواده و نظام ارجاع رایگان می‌شود، در حال حاضر در چهار نقطه کشور این طرح در حال اجرا است که جیرفت و کهنوج نیز پنجمین منطقه برای رایگان شدن خدمات بستری بیماران از مسیر ارجاع و پزشکی خانواده، خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌تر یک دستگاه MRI پیشرفته به جیرفت اختصاص یافت که فضای فیزیکی آن در حال ساخت است و به زودی افتتاح می‌شود.

کد خبر 680554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.