ماه در حضیض خورشیدی قرار می‌گیرد

جمعه -بیست‌وهفتم مرداد- ماه در وضعیت حضیض خورشیدی قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جمعه -بیست‌وهفتم مرداد- گردش ماهانه ماه به دور زمین، آن را به نزدیک‌ترین نقطه به خورشید، حضیض خورشیدی، در فاصله ۱.۰۰۹۹ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد داشت. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که ماه بین خورشید و زمین است و تقریباً همزمان با عبور از ماه نو رخ می‌دهد. در لحظه حضیض ماه، زمین در فاصله ۱.۰۱۲۴ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۱.۰۰۹۹ واحد نجومی از خورشید قرار خواهد گرفت. فاصله بین زمین و ماه ۰.۰۰۲۷ واحد نجومی یا ۴۰۵ هزار کیلومتر خواهد بود.

مقارنه ماه و عطارد

جمعه -بیست‌وهفتم مرداد- ماه و سیاره عطارد در وضعیت مقارنه قرار خواهند گرفت به طوری که ماه دو روزه از سمت شمال سیاره عطارد عبور خواهد کرد. این پدیده از ساعت ۰۷:۳۱ تا کمی قبل از غروب خورشید در ساعت ۱۹:۴۱ قابل مشاهده خواهد بود. ماه با قدر منفی ۹.۰ و سیاره عطارد در قدر ۰.۶ هر دو در صورت فلکی شیر قرار خواهند داشت. ماه و سیاره عطارد به قدری از یکدیگر جدا خواهند بود که در میدان دید تلسکوپ یا دوربین دو چشمی قرار نمی‌گیرند، اما با چشم غیرمسلح قابل رصد هستند.

بارش شهابی k-Cygnid

بارش شهابی k-Cygnid از دوازدهم مردادماه تا سوم شهریورماه فعال خواهد بود و زمان اوج آن تقریباً جمعه -بیست‌وهفتم مردادماه- خواهد بود. در طول این مدت، هر زمان که نقطه تابش در صورت فلکی دراکو بالای افق باشد، احتمال مشاهده شهاب‌ها افزایش پیدا می‌کند. نقطه تابش از اصفهان بالای افق است و شهاب باران در طول شب فعال خواهد بود. به نظر می‌رسد که بهترین زمان برای مشاهده شهاب‌ها ساعت ۲۱:۰۰ است؛ زمانی که نقطه تابش به بالاترین میزان خود می‌رسد.

کد خبر 680547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.