بررسی تخلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری / رسیدگی بدون اغماض به تخلفات ساخت‌وساز

کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: هرگونه تخلفی که مازاد بر پروانه انجام یا ساختمان بدون پروانه ساخته شود، پس از بازدید از طرف شهرداری، به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده خواهد شد.

محمدرضا فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تخلفات ساختمانی در شهرها اظهار کرد: هرگونه تخلفی که مازاد بر پروانه انجام یا ساختمانی بدون پروانه ساخته شود، پس از بازدید از طرف شهرداری، نوع تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع خواهد شد.

وی افزود: در این کمیسیون بر اساس نوع تخلف و موارد کلی فرم گزارش وضعیت بنا، به تخلفات ساختمانی رسیدگی می‌شود.

کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم با توجه به سخت‌گیری‌هایی که در خصوص صدور رأی و ارقام جریمه طی سال جدید انجام شده است، به این موضوع با دقت و مدیریت بیشتری توجه کنند.

وی با تاکید بر رسیدگی بدون اغماض به تخلفات ساخت‌وساز ادامه داد: به‌طور کل در پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال می‌شود، به تمام موارد تخلف از جمله مشرفیت، ایستایی، آتش‌نشانی و تمام مبحث‌هایی که به اصول سه‌گانه مربوط می‌شود، بررسی و رأی مربوطه صادر می‌شود.

کارشناس کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تخلفات ساختمانی متنوع است، گفت: این تخلفات شامل اضافه ساخت، پیش‌روی، احداث بالکن، پر کردن عقب‌نشینی یا رعایت نکردن عقب‌نشینی می‌شود.

وی با اشاره به تخلفات زیربنایی و غیر زیربنایی اضافه کرد: اضافه ارتفاع، احداث سایه‌بان و تخلفاتی از این دست از جمله تخلفات زیربنایی و مواردی که مغایر با مقررات شهرسازی و قوانین ملی ساختمان است، تخلفات غیر زیربنایی محسوب می‌شود.

فروغی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی، نظام مهندسی و معاونت شهرسازی بر این موارد نظارت کامل دارند و بهتر است قبل از هر تخلف با تمام سازمان‌ها، مشاوره‌های لازم انجام شود تا تخلفی صورت نگیرد.

کد خبر 680519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.