رونمایی شهر کانادایی از تجهیزات فوق‌پیشرفته امنیت شهری

مدیران کلگری کانادا از یک زیرساخت پیشرفته فناوری اطلاعات جدید در شهر رونمایی کرده‌اند که به دنبال آن، سراسر شهر را دوربین‌های هوشمند، رادارهای امنیتی، بلندگوها و سایر تجهیزات پیشرفته برای حل مشکلات فرا گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ارتقای امنیت در سراسر کلگری طی چند سال گذشته از اهمیتی به‌مراتب بالاتر از گذشته در میان مدیران شهر برخوردار شده و همین امر آن‌ها را به اعمال اقدامات متعدد و حتی طراحی دوباره زیرساخت‌های شهری از طریق نصب تجهیزات هوشمند سوق داده است. اگرچه این اقدامات تأثیرات مثبت بسیاری در ایجاد حس امنیت میان شهروندان و گردشگران به جا گذاشته است، با این حال برنامه‌ریزان کلگری تنها به آن‌ها اکتفا نکرده و به‌تازگی از احداث زیرساخت جدیدی، که طراحی آن در سال ۲۰۱۸ انجام شد، برای فناوری اطلاعات در شهر رونمایی کرده‌اند. این زیرساخت تجهیزاتی فراپیشرفته را در خود جا داده است که نه‌تنها حس امنیت میان شهروندان و مسافران را افزایش خواهد داد، بلکه می‌تواند مشکلات شهری را به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد و به افزایش زیست‌پذیری در این شهر منجر شود.

رونمایی شهر کانادایی از تجهیزات فوق‌پیشرفته امنیت شهری

توسعه مرکز امنیت یکپارچه در کلگری

مرکز امنیت جدید که خدمات خود را به طور شبانه‌روز و در تمام روزهای هفته در ۹۰۰ نقطه از شهر ارائه خواهد داد، به یک صفحه نمایش بسیار بزرگ در مرکز امنیت یکپارچه که در ساختمان شهرداری ساخته شده، مجهز است که این ابزار امکان نظارت اپراتورها را به تمام رویدادهای در حال اتفاق در سراسر شهر را به منظور تجزیه و تحلیل شرایط حاکم بر کلگری و اعمال اقدامات به‌موقع می‌دهد. در واقع دوربین‌های دیجیتالی و سایر تجهیزات هوشمندی که در ۹۰۰ نقطه از سراسر شهر نصب شده، داده‌های خود را به صفحه دیجیتالی نام‌برده انتقال می‌دهد و همین امر، افراد مسئول در این مرکز را از رویدادهای لحظه‌ای در حال اتفاق در شهر آگاه می‌کند و آن‌ها را به تصمیم‌گیری برای به حداقل رساندن اثرات ناشی از مشکلات احتمالی در شهر و تلاش برای حل آن‌ها سوق می‌دهد.

رونمایی شهر کانادایی از تجهیزات فوق‌پیشرفته امنیت شهری

مدیران کلگری امیدوار هستند که اقدامات جدید علاوه بر بهبود امنیت شهر به آن‌ها در حل بحران‌های مختلف مانند کاهش امکان وقوع سیل، نظارت بر روند برگزاری جشنواره‌ها و حفظ مکان‌های عمومی مهم شهر مانند پارکینگ‌ها و انبارها یاری کند و در نهایت به افزایش زیست‌پذیری کلگری منجر شود.

کد خبر 680516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.