جلب رضایت شهروندان اولویت نخست شهرداری شیراز است

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: هدف ما جلب رضایت شهروندان از روند اجرای پروژه‌ها است و این موضوع به عنوان اولویت نخست مدیریت شهری در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن اسدی شامگاه چهارشنبه _بیست‌وپنجم مردادماه_ در چهارمین بازدید شبانه از پروژه‌های عمرانی شهر شیراز به همراه جمعی از مدیران شهری از پروژه بزرگراه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در منطقه کوهسار مهدی (عج) بازدید کرد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته، دو بازدید شبانه از پروژه بزرگراه شهید سلیمانی انجام شده است، اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول و دوم این پروژه ۱۵ سال قبل آغاز شد و شش سال پس از اجرا به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به عملیات اجرایی فاز سوم این پروژه افزود: فاز سوم این پروژه هفت کیلومتر طول دارد و به دلیل اهمیت موضوع به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است.

اسدی با بیان اینکه آغاز این پروژه از فاز اول آن که میدان جام جم است با احداث چهار تونل در فاز سوم تا تقاطع غیر همسطح جوادیه امتداد پیدا می‌کند، ابراز امیدواری کرد: طی چهار ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد و افتتاح شود.

شهردار شیراز اضافه کرد: برای تملک و اجرای این پروژه چندین هزار میلیارد تومان هزینه شده و این مسیری بسیار تأثیرگذار و تسهیل‌کننده برای تردد شهروندان است.

اسدی ادامه داد: ضلع شمالی این بزرگراه بام شیراز است و در بازدیدهای صورت گرفته مقرر شد به منظور بهره‌مندی و استفاده شهروندان از این فضا، دسترسی آسان با ایجاد پارکینگ و پل‌های عابرپیاده در دستور کار قرار گیرد.

اجرای ادامه تقاطع جام‌جم از دیگر موضوعات مورد اشاره شهردار شیراز بود، وی افزود: تملک یک زمین ۲۵۰۰ مترمربعی در ادامه اجرای این پروژه انجام شد و امید است بتوانیم هرچه زودتر عملیات اجرای تقاطع نیمه‌تمام جام‌جم را به اتمام برسانیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز ادامه داد: طراحی مسیر دوچرخه‌سواری از محله منصورآباد تا شهرک‌های اکبرآباد و جوادیه، کوه نور و تنگ الله‌اکبر به طول ۲۵ کیلومتر، با موقعیت جذاب و کم‌نظیر در سطح کشور، ایجاد فضاهای مکث و چند راه دسترسی به بام شیراز از محور زیباشهر، منصورآباد و ایجاد یک پارک کوهستانی جنگلی از موارد در دست اقدام در بام شیراز است.

اسدی خاطرنشان کرد: در آستانه فرارسیدن هفته دولت، ۲,۷۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که به بهره‌برداری خواهد رسید و هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به شهر شیراز نیز چندین پروژه در حوزه‌های مختلف کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود یا بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری در بسیاری از پروژه‌های عمرانی خود به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است، تاکید کرد: زمان برای ما اهمیت بسیاری دارد و به‌رغم تمام مشکلات مالی که وجود دارد برای تمام پروژه‌ها مدل مالی تعریف شد تا تمام معاونت‌های ذیل مجموعه شهرداری با اهتمام ویژه‌ای نسبت به پیشبرد اقدامات توجه داشته باشند.

شهردار شیراز اظهار کرد: مسائل مالی و تأمین اعتبار در تمام مقاطع مدیریت شهری وجود داشته است و نمی‌توان آن را انکار کرد. امروز شرایط مالی و اقتصادی بسیار دشوار است و به دلیل رکود ملک که از چند ماهه گذشته تاکنون اتفاق افتاده، درآمد شهرداری کاهش پیدا کرده است، با این وجود در زمان تعریف شیفت شب در اجرای پروژه‌ها، کارفرما مشکل مالی نخواهد داشت؛ بنابراین امروز برای اجرای پروژه‌ها با مشکل مالی جدی مواجه نیستیم.

اسدی اضافه کرد: هدف ما جلب رضایت مردم از اجرای پروژه‌ها است و این موضوع به عنوان اولویت اول مدیریت شهری در دستور کار است.

جلب رضایت شهروندان اولویت نخست شهرداری شیراز است

یکی از مهم‌ترین کارگاه‌های اجرایی شهر شیراز در پروژه بزرگراه شهید سلیمانی است

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز نخست این پروژه سال ۹۶ به اتمام رسید که از بلوار جام‌جم به سمت بلوار کوهسار مهدی (عج) و بلوار شهید چمران بود.

وی افزود: فاز اجرایی ادامه این پروژه از بلوار کوهسار مهدی (عج) تا کمربندی جوادیه است که هفت کیلومتر طول دارد و برنامه زمان‌بندی برای بهره‌برداری از این پروژه آذرماه پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: ترانشه‌برداری، زیرسازی و خاک‌ریزی این پروژه در قطعات مختلف در حال انجام است.

محمدیان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آسفالت این پروژه گفت: یکی از مهم‌ترین کارگاه‌های اجرایی شهر شیراز در این پروژه است که به صورت شبانه‌روزی در حال کار و فعالیت است.

وی تاکید کرد: این مسیر تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک بلوار شهید چمران و سایر مسیرهای شهر دارد، اما حق مردم شیراز این بود که سال ۹۷ و در نهایت در ۹۸ این پروژه به اتمام برسد که به دلایل مختلف این کار با سرعت مناسب ادامه پیدا نکرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید بر ایجاد فضای سبز، نصب علائم ترافیکی و جانمایی پایه‌های چراغ برق در مسیر تاکید کرد و ادامه داد: اعتبار فاز دوم این پروژه ۱,۴۰۰ میلیارد تومان است که با چهار تونل و هفت میسر اجرا می‌شود، از نظر هزینه اجرا، ۳,۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه پیش‌بینی شده است.

محمدیان گفت: طرحی در شورا از سوی معاونت شهرسازی و عمرانی ارائه شد تا فضای استفاده از بام شیراز که ۴۰۰ هکتار است و در ضلع شمالی پروژه قرار دارد و فضای دسترسی پیاده در نقاط مختلف آن به‌منظور استفاده شهروندان ایجاد شود. این طرح در حال بررسی بوده و اقدامات زیباسازی در ضلع شمالی پروژه در دستور کار است.

کد خبر 680504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.