کنگره شهدای غریب، سال آینده برگزار می‌شود

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از برگزاری کنگره شهدای غریب در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود احمدی‌نیا در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز منطقه ۱۱ با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب در سال آینده اظهار کرد: از هشت هزار شهید اصفهان، ۷۲ شهید در اسارت و ۶۱ شهید بعد از اسارت در اثر فشارهای ناشی از این دوران به شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز مدیون تفکر و عنایت آزادگان عزیز است و آنها انتظار صداقت در عمل و گفتار از مسئولان دارند، افزود: مردمان اصفهان بیش از ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند و در این استان بیش از ۷۰ هزار جانباز و آزاده وجود دارد. جمعیت جامعه ایثارگری استان نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر است که حتی جمعیت چند استان کشور این رقم نیست.

احمدی‌نیا با ابراز گلایه از حمایت نکردن مجلس از ایثارگران و قطع شدن مستمری تعدادی از ایثارگران گفت: امسال با افزایش ۷۵ درصدی بودجه مواجه شدیم که در هیچ سازمان دیگری این اتفاق نیفتاده است و نشان از نگاه مثبت دولت به جامعه ایثارگری است اما متناسب با تورمی که در جامعه می‌بینیم، نیست.

وی با اشاره به اینکه به موضوع تشدید ضایعه و عوارض ناشی از اسارت آزادگان توجه نشده است و این مسئله یکی از دغدغه‌های جدی آنها است، ادامه داد: این آزادگان انواع و اقسام بیماری‌ها را دارند، در تجهیزات وارداتی برای درمان به‌دلیل تحریم‌ها و تولید نشدن در داخل کشور دچار مشکل هستیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: آزادگان وفادار به نظام هستند و دلشان می‌سوزد که عدالت در کشور رعایت نمی‌شود، فرزندان آن‌ها می‌توانند سفیران خوبی برای ادامه این جهاد باشند.

کد خبر 680500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.