رشد ۴۷ درصدی مدرسه‌سازی در خوزستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به بهره‌برداری از ۱۳۹ مدرسه تا مهرماه سال جاری گفت: مدرسه‌سازی در خوزستان نسبت به سال گذشته رشد ۴۷ درصدی داشته است.

محمد سعیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، تمام تمرکز خود را روی تکمیل پروژه‌هایی گذاشته‌ایم که باید تا مهرماه به بهره‌برداری برسد تا ۵۲۳ مدرسه تحویل آموزش و پرورش استان شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۸۸ کلاس درس در قالب ۴۷۰ پروژه در استان فعال است، سال گذشته ۶۱۴ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد و در تلاش هستیم تا پایان امسال این عدد را به ۹۰۰ کلاس درس برسانیم تا شاهد رشد حدود ۴۷ درصدی مدرسه‌سازی نسبت به سال قبل باشیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این بوده است که مدارس به طور عادلانه در سطح استان توزیع شود، با این حال مناطق محروم در اولویت ما قرار دارد، به نحوی که ۴۳ درصد کلاس‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد در مناطق روستایی و عشایری قرار دارد.

سعیدی‌پور با اشاره به اینکه به منظور تجهیز مدارس اقدامات خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: در راستای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس، در قالب طرح شهید عجمیان و در مرحله دوم در قالب ۸۱ مدرسه، ۴۸۰ کلاس درس با همت گروه‌های مردمی، جهادی، بسیجیان و هنرجویان هنرستان‌ها تجهیز خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه خیران حقوقی برای مشارکت در مدرسه‌سازی تاکید کرد: با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های مختلف در استان نیازمند ایجاد یک مجمع حقوقی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در خوزستان هستیم که می‌تواند تحولی در مدرسه‌سازی استان ایجاد کند.

کد خبر 680498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.