نشانه‌های اقتدار واقعی مرد چیست؟

مشاور خانواده و مدرس دانشگاه درخصوص نشانه‌های اقتدار حقیقی مرد، گفت: مرد مقتدر در زندگی دستور و فرمان نمی‌دهد، بدانید که هرچقدر دستور بدهید، از اقتدار شما کم می‌شود، مرد مقتدر تکیه‌گاه زندگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید حبشی امروز _چهارشنبه، بیست‌وپنجم مردادماه_ در نخستین نشست آموزشی خانواده که با موضوع شناخت بنیان‌های روانی زن و مرد برگزار شد، اظهار کرد: انجام صحیح زندگی مشترک، نیاز به آگاهی‌هایی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، آگاهی از بنیان‌های روانی زن و مرد است.

وی افزود: درصورت نداشتن این شناخت از تفاوت‌ها و ویژگی‌های زن و مرد، به همسر خود ظلم می‌کنیم، باید بدانیم خداوند در هر کدام از این دو موجود چه ویژگی‌هایی قرار داده است.

مشاور خانواده و مدرس دانشگاه گفت: اساس مرد اقتدار است، نکته مهم این است که باید اقتدار خود را در مسیر مدیریت زندگی استفاده کنند، نه اینکه با استفاده غلط، خانواده را از آن محروم می‌کنند.

وی با بیان اینکه نشانه‌های اقتدار در جسم و روان مرد مشخص است، تصریح کرد: اصلی که زن براساس آن خلق شده نیز لطافت است، اگر این لطافت به جسارت برسد، زنانگی از بین می‌رود؛ اگر براساس شرایط، شغل، وضعیت زندگی و … جسارت به روحیات یک زن اضافه شود، باید سعی کند لطافت خودش را نیز حفظ کند.

حبشی ادامه داد: به مادرانی که با فرزندان خود خشن برخورد می‌کنند و از رفتار خود پشیمان می‌شوند، پیشنهاد می‌کنیم که گلدان گل در خانه نگه دارند، پرورش گل و گیاه اصل لطافت را در زن افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه که آقایان تصور می‌کنند، زنان عاشق اقتدار همسر خود هستند، مرد در بحث و جدل‌های خود با همسرش فکر می‌کند که زن با اقتدار او مشکل دارد، درحالیکه زنان با شکل ابراز این اقتدار مشکل دارند، به همین دلیل اقتدار باید واقعی باشد.

مشاور خانواده و مدرس دانشگاه در خصوص نشانه‌های اقتدار حقیقی مرد، گفت: مرد مقتدر در زندگی دستور و فرمان نمی‌دهد، بدانید که هرچقدر دستور بدهید، از اقتدار شما کم می‌شود، مرد مقتدر تکیه‌گاه زندگی است و به جای دستور مستقیم دادن به آن اشاره می‌کند، اگر تکیه‌گاه و امن باشید، به شما تکیه می‌کنند، اما اگر سلطه‌گر باشید جلوی شما می‌ایستند.

وی با بیان اینکه مرد مقتدر تهدید، فشار و هیاهو ندارد، افزود: کار کودکان، تهدید و فشار است و انسان بالغ به این کار رو نمی‌آورد، نشانه دیگر اقتدار واقعی تأمین عاطفی، مالی، جنسی و به‌ویژه در حوزه معاشرت است. اگر مرد مقتدری نتواند نیازی را تأمین کند، از قصور و کوتاهی خود عذرخواهی می‌کند.

حبشی اظهار کرد: آرامش‌بخشی و امنیت‌دهی از دیگر نشانه‌های اقتدار واقعی است؛ مردان حتی به شوخی هم نباید با به میان آوردن بحث تجدید فراش امنیت ذهنی همسرشان را بهم بزنند.

وی در خصوص اینکه زن‌ها باید با اقتدار مرد چطور رفتار کنند، گفت: اقتدار مرد که اساس او بود می‌تواند با رفتارهایی از زن بشکند، بدون اینکه خود آن زن متوجه شود؛ چهار رفتار اقتدار مرد را می‌شکند که زنان باید از آن دوری کنند، جدل اولین موردی است که اقتدار مرد را می‌شکند، زن تصور می‌کند که در حال انجام یک بحث منطقی است و می‌خواهد به همسر خود نشان دهد که کار صحیح چیست، اما اثری که روی مرد می‌گذارد خوب نیست.

مشاور خانواده و مدرس دانشگاه تصریح کرد: رفتار بدتر از جدل، قهر کردن است که این پیام را به مرد می‌دهد که بود و نبود تو برای من تفاوتی ندارد، قهر انگیزه تأمین مرد را از بین می‌برد و اقتدارشکن است.

وی افزود: بدتر از قهر، گریه کردن از دست مرد است، اگرچه زن با این کار می‌خواهد بگوید که لازم است مرد به او توجه کند، اما چیزی که مرد از گریه کردن متوجه می‌شود این است که تو موجب آزار و اذیت من هستی و باید از من دور شوی.

کد خبر 680469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.